O caricatură de strategie pe sport. Mizilicuri plătite cu banii brașovenilor

Primăria Brașov s-a apucat să facă studii după studii, doar pentru a mai arunca niște bani spre ”prietenii” care au pus umărul în campania electorală. La fel s-a întâmplat și cu strategia pe sport, când au fost prezentate niște planuri și idei pe care le-ar fi putut prezent și un student de la sport. Acum, chipurile se analizează motivul pentru care brașovenii nu pot practica sporturile preferate. Totuși, administrația locală uită că Brașovul are o echipă de top la hochei, a avut până anul trecut echipă la handbal care a fost în topul celor aflate în primele locuri din țară, a avut performanțe la schi, la înot, are o echipă de fotbal în liga a doua, campioni la patinaj, cu alte cuvinte, acoperă multe sporturi. Însă, cum de la începutul anului banii brașovenilor sunt aruncați pe orice, normal că și în această zonă va fi risipă.

Comunicatul Primăriei Brașov

Primăria, în parteneriat cu Agenția Metropolitană Brașov, va prezenta public proiectul Strategiei de implicare și susținere a sportului de către Primăria Municipiului Brașov. Parte a acestei strategii este o analiză efectuată la nivelul municipiului pentru a identifica problemele cu care se confruntă sportul brașovean, plecând de la cel de masă și școlar, până la sportul de performanță.

În raportul realizat de specialiștii de la Publicis Groupe au fost analizate toate problemele care au ca efect scăderea, în ultimii 30 de ani, a dorinței brașovenilor de a practica sportul ca mijloc de relaxare, dar și a numărului celor atrași de sportul de performanță.

Cu toate că, în ultimii ani, anumite sporturi, cum ar fi alergarea montană, au tot mai mulți adepți, la nivelul Brașovului, dar și la nivelul întregii țări, sportul a cunoscut un declin continuu. Municipalitatea a încercat să afle, prin această analiză, motivele pentru care dorința brașovenilor pentru a practica sportul s-a redus atât de mult. Este prima analiză care prin care administrația locală află care sunt nevoile reale ale brașovenilor, pentru a își putea dimensiona programele de investiții pe următorii ani. Potrivit cercetării, unul dintre principalele motive este cel legat de lipsa infrastructurii pentru sporturile pe care brașovenii își doresc să le practice.

,,Am mai spus-o și o repet: Brașovului nu i-au lipsit banii investiți în sport, ci i-a lipsit o viziune, i-a lipsit o direcție. Din acest motiv, în realizarea strategiei prin care municipalitatea se va implica în susținerea sportului, primul pas a fost o analiză a așteptărilor și dorințelor brașovenilor. Cea mai mare problemă a dezvoltării sportului de masă este cea legată de lipsa infrastructurii pentru sporturile pe care brașovenii vor să le practice. Sunt sporturi aflate în topul preferințelor brașovenilor, cum ar fi alergarea, care ar putea beneficia de infrastructură dedicată, într-un timp foarte scurt. Este necesară extinderea proiectului prin care brașovenii pot avea acces la terenurile din curțile școlilor, iar acolo unde este posibil, trebuie să amenajăm piste de alergare pe care le pot utiliza elevii, iar în afara orelor de școală, toți brașovenii. La aceasta se adaugă amenajarea unor piste de alergare din tartan, de-a lungul unor zone de promenadă, cum ar fi aleea de sub Tâmpa, sau în paralel cu artere mai puțin circulate, cum ar fi, de exemplu, pe prelungirea străzii Crinului, pe lângă pista de biciclete propusă acolo. Sunt măsuri care ar satisface așteptările a 78% dintre cei care practică sportul în Brașov, care vor să alerge și care nu au unde să o facă. Există și sporturi, cum este natația, unde avem nevoie, pe lângă un program clar de investiții, de o regândire a modului și timpilor de utilizare a bazinelor de înot existente în oraș, publice și private. Aceasta înseamnă, pe lângă modificarea programului la bazinul olimpic, și discuții cu Consiliul Județean, care are bazinul de la Agrement, și cu ceilalți proprietari de bazine și piscine. Totul este posibil, dar trebuie să ne schimbăm modul de abordare, trebuie să depășim faza în care construiam facilități sportive doar ca să existe, și să creăm acea infrastructură sportivă pe care brașovenii o așteaptă și o pot folosi”, a declarat primarul Allen Coliban.

Conform analizei realizate de către specialiștii de la Publicis, sportul pe care l-ar practica cei mai mulți brașoveni, dacă ar exista infrastructura necesară și condiții optime, este natația. Peste 86% dintre cei chestionați au răspuns că și-ar dori să înoate, dacă ar exista condiții pentru practicarea acestui sport. Asta, în condițiile în care doar 16% dintre cei chestionați au practicat înotul sau știu să înoate.

Pe locul 2 în topul brașovenilor activi, cu un procent de 78%, se află alergarea, deși, din cauza lipsei infrastructurii necesare, doar 26% dintre ei au practicat sau practică acest sport. Și alergarea montană ar atrage mulți brașoveni, dar lipsa unor zone amenajate special pentru alergare montană reduce considerabil numărul de practicanți.

În condițiile în care, în ultimii ani, Municipalitatea a amenajat 49 de zone de fitness în cartiere și 9 locuri pentru workout, diferența între brașovenii care practică fitness-ul, 16%, și cei care l-ar practica, 71%, este foarte mare. Pe de o parte, programul ar trebui extins, iar aparatele montate ar trebui să fie mai performante. În același timp, trebuie găsite soluții pentru ca practicarea acestui sport să se desfășoare indiferent de condițiile meteo.

Nu în ultimul rând, ciclismul rutier are un potențial mare de dezvoltare la nivelul orașului, dar lipsa unor piste pentru biciclete, separate de circulația rutieră, reduce numărul practicanților, de la 63% câți și-ar dori să folosească bicicleta pentru sport, la doar 14%, procentul celor care practică sau au practicat ciclismul.

Alte sporturi aflate în preferințele brașovenilor sunt: mountain bike-ul, schiul, fotbalul sau tenisul de câmp, iar pe ultimele locuri între sporturile pe care brașovenii declară că le-ar practica sunt sunt rugby, frisbee și boxul.

Analiza Publicis Groupe Romania a avut la bază două cercetări cantitative: Studiul Focus Capi (iulie 2019-decembrie 2020) 14-74 ani, reprezentativ la nivel național, și Studiul Online Publicis Groupe (iunie 2021) 18+ ani, reprezentativ la nivelul Brașovului. Analiza a fost realizată pe un eșantion de 270 de femei și bărbați din Brașov.

 

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: