La Brașov clădirile istorice sunt lăsate în paragină, dar un pod hobanat va deveni ”emblema” municipiului

De rasul curcilor! Reprezentantii Primariei Brasov au transmis astazi un comunicat de presa referitor la demararea procedurilor de intocmire a SF-ului pentru construirea unui pasaj hobanat. Printre altele, in comunicat apare scris ca acest pod va deveni o …”emblema” a orasului Brasov.  Cu alte cuvinte, cladirile istorice din municipiu sunt lasate in paragina, zac neingrijite, dar va exista un pod cu care cei din conducerea Primariei Brasov se vor mandri. Probabil, in viziunea ”mintilor luminate” din administratia locala, podul nou construit care va face accesul in cartierul Tractorul va deveni un obiectiv turistic luat cu asalt de oameni din toata lumea 🙂
”Astazi, 14.11, va incepe vizualizarea pe SEAP a ofertelor depuse pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru proiectul Construire pasaj rutier acces cartier Tractorul – Coresi. Aceasta este primat etapa din procedura de evaluare, dupa ce luni, 13.11, a fost data limita pentru depunerea ofertelor. Au fost depuse 5 oferte ale unor firme din Bucuresti, Brasov si Iasi. Dupa incheierea contractului, termenul de finalizare al SF-ului este de 3 luni”, se arata in comunicatul Primariei Brasov.
Descriere tema de proiectare elaborare SF:

Studiul se va efectua în detaliu pentru 2 variante .

1. Traversarea liniilor de cale ferata printr-un pasaj superior hobanat . Estimam ca podul efectiv va avea o lungime de 490 m şi un aspect arhitectural adecvat, urmând sa devina o emblema a municipiului. Rampele de acces vor fi adaptate la specificul traficului, respectiv perpendicular pe direcţia pasajului din b-dul Gării şi preponderent pe direcţia pasajului la capătul opus. Bulevardul Gării, are o secţiune generoasa de 6 benzi, cate 3 pe fiecare sens , nu dispune de o mare rezerva de capacitate a circulaţiei , ceea ce impune o noua cerinţa, respectiv ca noile amenajări ale rampelor de acces la pasaj, ce se dezvolta în lungul bulevardului, să nu diminueze capacitatea de circulaţie pe acest bulevard (Garii). Soluţionarea acestei cerinţe, sporeşte complexitatea de ansamblu a lucrării.

2. O soluţie tehnica asemănătoare precedentei, cu menţiunea ca în această varianta, structura pasajului va fi conceputa pe criterii preponderent economice.

 Specificatii tehnice generale:

 Deschidere de aproximativ 490 m

 Grad de incărcare: clasa E

 Inălţime de siguranţă peste calea ferată

 Numărul de benzi pentru circulaţie auto: 2 benzi pe sens x 3.7 m x 2 =14,80 m

 Pista biciclete de 1,5 m pe ambele sensuri

 Trotuar de 2 m pe ambele sensuri

 Vor fi prevăzute dispozitive de iluminat rutier pe ambele sensuri

 Vor fi prevăzute panouri fonoabsorbante

 Va fi asigurată colectarea si evacurea apelor meteorice

 Spaţiile de sub pasaj vor fi amenajate pentru locuri de parcare

Leave a Reply

%d bloggers like this: