În 2017, 1 din 2 cititori au ales formate audiobook sau e-Book

Studiu online, Editura ACT și Politon: În 2017, 1 din 2 cititori au ales formate audiobook sau e-Book

Un studiu realizat pe baza comportamentului de consum și achiziție a 362.935 de cititori arată că vânzările online pe segmentul de carte în format audiobook și e-Book ating 51% din totalul vânzărilor de carte în 2017.

Conform aceluiași studiu, consumatorii produselor editoriale în format e-Book și audiobook sunt preponderent bărbați – 65%, cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani, din mediul urban. Din punct de vedere social sunt persoane active în rețele sociale și implicate în proiecte de ecologie sau voluntariat, care utilizează mijloace de transport alternative și au un venit mediu. Aceștia sunt dispuși să cheltuiască în medie 60 de lei la fiecare achiziție editorială.

Din punct de vedere al interesului publicului pentru titlurile editurii, în anul 2017 volumul cel mai mare de achiziție a fost realizat în domeniul dezvoltării personale – 50%, urmat de titlurile de business – 30%. Domeniul spiritualitate și meditație a însumat 18% din totalul vânzărilor, iar literatura clasică 2%.

Editura ACT și Politon este fondată în 2014 și are în portofoliu peste 200 de titluri din domenii precum business, dezvoltare personală, spiritualitate și literatură, publicate în format print, audio și e-Book. În anul 2017, comparativ cu anul 2016, se constată o creștere cu 200% a interesului cititorilor pentru titlurile editurii, în toate formatele disponibile.

“În 2017 am continuat strategia de a publica titluri noi din domeniile de interes pentru publicul care consumă conținut literar atât în format electronic, cât și în format clasic. Există o puternică apetență pentru domenii precum dezvoltarea personală și business, iar Editura ACT și Politon și-a propus să publice în limba română titluri bestseller din aceste domenii, chiar și sub forma audiobook, care pot depăși 20 de ore. Creșterea vânzărilor online arată o mai mare deschidere a consumatorilor pentru comenzi plasate în mediul virtual și este o consecință direct a investițiilor făcute în titluri noi, actuale”, a declarat Adrian Hoțoiu, fondatorul Editurii.

Leave a Reply

%d bloggers like this: