De vineri reîncepe transportul bicicletelor în Poiana Brașov

Tot luna aceasta vor începe și lucrările de amenajare a bike-park-ului din Postăvarul, amenajat de Primărie –

 

Având în vedere condițiile meteo, dar și solicitările primite din partea bicicliștilor, operatorul de transport va relua transportul bicicletelor în Poiana Brașov cu autobuzele RATBV. De vineri, 14 mai, toate autobuzele care vor circula pe linia 20 vor asigura și transportul bicicletelor.

 

,,Având în vedere vremea frumoasă și discuțiile pe care le-am avut cu comunitatea de bicicliști, am luat decizia ca din această săptămână să asigurăm transportul bicicletelor spre Poiana Brașov. În timpul săptămânii se vor putea transporta 22 de biciclete pe oră, urmând ca în weekend numărul să crească la 27 pe oră”, a precizat Flavia Boghiu, viceprimarul Municipiului Braşov.

 

În zilele lucrătoare, un autobuz de Poiană, cel care pornește la oră fixă din Livada Poștei, va avea atașată o remorcă pentru transportul a 16 biciclete, iar celelalte două autobuze care vor deservi linia 20 vor avea fiecare câte un suport pentru de 3 biciclete.

În zilele de vineri, sâmbătă, duminică și sărbători legale, pe linia 20 vor circula tot trei autobuze, dar capacitatea de transport pentru biciclete va fi mai mare. Astfel, autobuzul cu plecarea din livadă de la oră fixă va avea remorca pentru 16 biciclete, autobuzul de la și 20 de minute din Livada va avea suport pentru trei biciclete, iar autobuzul de la și 40 de minute din Livada Postei va avea atașată o remorcă pentru opt biciclete.

Conform precizărilor reprezentanților RATBV, bicicletele vor fi încărcate și asigurate de proprietarii acestora, conducătorul auto urmând să verifice faptul că prinderea s-a realizat corect, pentru a preveni apariția oricărui incident.

Suporturile de transport sunt omologate și nu prezintă pericole pentru siguranța bicicletelor.

Pentru a nu apărea situații de nerespectare a graficelor de circulație, persoanele care doresc să beneficieze de serviciul gratuit sunt rugate să se prezinte cu circa 10 minute înainte de plecarea în cursă la peronul de îmbarcare, din Livada Poștei sau Poiana Brașov, pentru a avea timp să-și încarce și asigure bicicletele.

Transportul bicicletelor se realizează gratuit.

 

Încep lucrările la bike-park-ul din Postăvarul

Săptămâna viitoare va fi dat și ordinul pentru începerea lucrărilor pentru amenajarea traseelor de mountain-bike din Poiana Brașov. Această investiție presupune realizarea a trei trasee de mountain bike pe versantul nordic al masivului Postăvarul, în cadrul domeniului schiabil al staţiunii Poiana Braşov, între staţia superioară şi staţia inferioară a telegondolei.

,,O veste bună pentru pasionații de mountain bike din România: pregătim trei noi trasee în Masivul Postăvarul. Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat săptămâna viitoare. Acestea se adaugă la traseele deja existente. Termenul de execuție este de 20 de luni. Sperăm ca primul traseu să fie recepționat chiar mai devreme, poate chiar până la finalul acestui an. Vă așteptăm pe toți în Poiana Brașov, la dat pe mountain bike!”, a spus primarul Allen Coliban.

Lucrările vor fi realizate de două companii cu experiență în amenajarea unor astfel de trasee, una din România, SC Trailbros SRL, și una din Statele Unite, Momentul Trail Concepts LLC.

Valoarea contractului pentru realizarea celor trei trasee este de 1.107.449,21 lei fără TVA, durata realizării lor fiind de 20 de luni.

Investiția presupune amenajarea a trei trasee de mountain bike cu grade diferite de dificultate.

 

Traseul de mountain bike nr. 1 – dificil.

Are lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m în aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.

Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 25 m, a căror lungime cumulată de 1.940,41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Din punctul de vedere al vizibilităţii, elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se vor îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.

Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:

– cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin în traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop-off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.

– două tabletop-uri, destinate săriturilor;

– un step-up destinat săriturilor în urcare;

– două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;

– o pasarelă din lemn.

 

Traseul 2 – ușor.

Are lungimea totală de 4.070,60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului Ruia, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii până în jurul km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei.

Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 20 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:

– două step up-uri;

– un drop off.

 

 

Traseul 3 – mediu

Are lungimea totala de 3.936,16 m, este cel mai îndepărtat traseu din cele trei.

Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, după care se desprinde spre stânga și continuă în interiorul pădurii, după care traversează drumul existent și reintră în pădure continuând cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395,35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.

Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decât celelalte două trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 33 m, a căror lungime cumulată, de 2.004,51 m, reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă).

Traseul de mountain bike nu prezintă elemente constructive speciale pentru creșterea gradului de dificultate.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: