De ce aeroportul nu ajunge la o firmă din subordinea Consiliului Județean și va merge spre o companie privată

Aeroportul Brașov va ajunge pe mâna unei companii private după ce va fi finalizat. Cel puțin așa susține conducerea Consiliului Județean Brașov care a și demarat o licitație pentru a găsi o firmă care să se ocupe de concesionarea obiectivului. Deci, după ce este construit pe bani publici, aeroportul va ajunge la un privat. Interesant este că nu s-a înființat o societate în cadrul Consiliului Județean care să administreze aeroportul sau să fie dat unei societăți existente. În aceste condiții, toți banii vor rămâne la Consiliul Județean, nu vor merge și în altă parte. Astfel, s-ar putea realiza investiții, sumele încasate s-ar putea reinvesti, iar județul ar avea bani. Numai în cazul în care aeroportul va fi profitabil se vor face bani. Există și varianta ca acesta să nu scoată bani, ci să meargă pe pierderi la fel cum sunt multe aeroporturi în România care se confruntă cu probleme financiare.

2 comentarii la „De ce aeroportul nu ajunge la o firmă din subordinea Consiliului Județean și va merge spre o companie privată

  • 14 septembrie 2020 la 10:43
    Permalink

    In Romania nici un aeroport nu este concesionat unei firme private ; Otopeni si Baneasa sint administrate de Compania Aeeoporturi Bucuresti iar cele din provincie sint administrate de consiliile judetene ; presupunand ca taxa de concesiune va fi de 50.000 Euro/an plus o eventuala cota parte din profit,daca acesta va exista,de cati zeci de ani va fi nevoie pentru amortizarea unei investitii de aproximativ 150 milioane de Euro ?

    Răspunde

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: