Creșele din Brașov, pregătite de deschidere. Nou program de funcționare

Creşele din municipiul Braşov sunt pregătite să primească copiii în condițiile de reglementarea anterioară, prin care s-au asigurat spații de distanțare fizică de cel puțin 1,5 m între persoane. Data exactă a deschiderii creşelor va fi stabilită în funcţie de ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului Educaţiei, care va fi emis în următoarele zile.

„Suntem pregătiți pentru deschidere, în condiții de siguranță, dar așteptăm Ordinul comun al celor două ministere ca să vedem dacă în sarcina noastră cad reglementări suplimentare sau dacă părinţii trebuie să vină cu ceva în plus, din punct de vedere al documentelor medicale ale copiilor. Aşadar, data la care se vor deschide creșele este influențată de normele legale care se aplică în perioada stării de alertă. Astfel, în acest moment avem în vigoare OUG nr. 141/19.08.2020 privind instituirea condițiilor pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și modificarea Legii1/2011 a educației naționale, ce condiționează deschiderea unităților de apariția unui ordin comun al Ministerului Sănătății și al Ministerului Educației Naționale. Acest Ordin trebuie să stabilească măsurile de organizare a activității în condiții de siguranță epidemiologică.  Documentul trebuia să apară la cinci zile de la intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență, dar deocamdată suntem încă în așteptarea lui”,  a declarat viceprimarul Costel Mihai.

Viceprimarul subliniază că Municipalitatea a pregătit în ultima perioadă toate creşele din Braşov, pentru reprimirea copiilor, în condiţii de siguranţă. În ultima perioadă s-au făcut lucrări de igienizare a celor opt creșe, s-au elaborat proceduri de lucru specifice şi s-au achiziționat echipamentele de protecție necesare pentru personalul angajaţi.

În prezent, din 806 locuri în 8 creşe – în condiţii de normalitate, la deschiderea anului şcolar se pot folosi 518. Acestea au fost deja ocupate în baza noului regulamentul de intrare în creşe, în perioada epidemiei, aprobat de Consiliul Local în luna iulie. Dosarele înscrise iniţial au fost reanalizate, în baza noului Regulament, având prioritate copiii care au mai frecventat creşa.

„Trebuie precizat că, o parte dintre copiii acceptaţi iniţial la creşă au fost retraşi, pentru că între timp, prin modificarea Legii educaţiei, ei pot fi primiţi de la 2 ani la grădiniţe, iar unii părinţi au apelat la această variantă. Acest lucru ne-a permis să onorăm cea mai mare parte a cererilor de înscriere în creşe. De altfel, noi le-am recomandat directorilor de grădiniţe care au posibilitatea de a primi şi copii mai mici, să o facă. Acest lucru asigură o reducere a presiunii pe creşe”, spune viceprimarul Costel Mihai.

De asemenea, s-a stabilit un nou program pentru funcţionarea creşelor, între orele 8.00 – 16.00, faţă de 6.00 – 18.00 ca până înainte de perioada pandemiei, aceasta fiind tot o măsură de siguranţă pentru copii.

„Din păcate, avem o problemă de personal în creşe, pe care nu am putut să o rezolvăm din cauza stării de alertă. Ne confruntăm cu plecarea unei părţi din angajaţi şi vacantarea posturilor. Dar aceste posturi nu pot fi ocupate deocamdată, deoarece Sistemul public de administrare a creşelor nu sunt excedate de la restricția de angajări instituită prin starea de alertă, așa cum sunt cele din sistemul sanitar și social”, a explicat viceprimarul Costel Mihai.

Prin ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului Educaţiei care veste aşteptat în următoarele zile, se vor stabili, dacă este cazul, şi alte măsurile suplimentare  ce trebuie implementate pentru deschiderea în siguranţă a creşelor şi analizele medicale pe care părinţii trebuie să le facă copiilor şi să le prezinte la intrarea în creşă.

„În prezent, în condiţii normale, copiilor trebuie să li se facă un examen de exudat  faringian, un examen coproparazitologic și  să aibă adeverința de intrare în colectivitate, emisă de medicul de familie. Prin acelaşi ordin ar trebui să se stabilească exact dacă distanţa fizică în creşe va rămâne la 1,5 metri sau se reduce la 1 metru. Această măsură poate influenţa şi numărul de locuri care poate fi utilizat în cele opt unităţi din Braşov”, a declarat viceprimarul Braşovului, Costel Mihai.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: