Ce vor să facă la Brașov ”specialiștii” aduși de Coliban! Îngustarea benzilor auto sau chiar eliminarea lor și reconfigurarea locurilor de parcare

Conducerea Primăriei Brașov vede numai bicicliști în oraș deși habar nu are câți posesori de vehicule pe două roți există la nivel de municipiu.

Primăria Brașov a rezolvat problema parcărilor, a trotuarelor, a poluării și a mirosului neplăcut, iar acum s-a apucat de transformat orașul într-unul ”ciclabil”(cuvânt inventat de primarul Coliban), unde străzile vor fi împărțite echilibrat între toți participanții la trafic. Chiar dacă Brașovul este un oraș de munte, unde mersul pe bicicletă se practică doar câteva luni pe an, primarul vrea să intre neapărat să rezolve cu prioritate problema bicicliștilor, fiind cunoscut faptul că o bună parte dintre ei au fost susținătorii primarului în campania electorală. Clar, nu e nimic rău în a demara un proiect ce are în vedere amenajarea unor piste de biciclete, dar trebuie realizat mai întâi un studiu pentru a afla cu exactitate și câți posesori de biciclete sunt la nivel de municipiu, nicidecum să dai drumul la un proiect pe baza unor chestionare completate de câțiva pasionați de sporturi pe două roți.

Ce cuprinde masterplanul VELO?

Chipurile, Primăria Brașov dorește o redistribuire echitabilă a spațiului urban. Numai că prin acest lucru ”specialiștii” aduși de primarul Allen Coliban prin Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov vor ”îngustarea benzilor auto sau chiar eliminarea lor”. De asemenea, tot în viziunea ”specialiștilor” ar trebui reconfigurarea locurilor de parcare, dar și ”calmarea traficului”. Cum vor să calmeze traficul, doar specialiștii primarului pot explica.

Comunicatul Primăriei Brașov

Primăria Brașov a organizat, în parteneriat cu Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDTP), Civitta Strategy & Consulting SA și OPTAR, prima întâlnire cu brașovenii în cadrul procesului de elaborare a masterplanului velo, document strategic care are în vedere transformarea Brașovului într-un oraș prietenos cu bicicliști.

Experții au prezentat stadiul la care se află acest proiect, au răspuns întrebărilor celor prezenți și i-au invitat pe brașoveni să răspundă unui chestionar, care va fi lansat în următoarele zile, și i-au invitat pe cei interesați să facă parte din grupul de lucru care se va implica în definirea acestei strategii.

Potrivit expertului în urbanism Reinhold Stadler, cea mai mare parte din investițiile în infrastructura de transport ale ultimilor 10 ani, împreună cu o creștere a veniturile, au contribuit la o creștere accentuată a numărului de autoturisme și a traficului în Brașov. „Obsesia pentru fluidizarea traficului nu a făcut altceva decât să genereze infrastructură de transport pe care se circulă cu ușurință cu peste 70 km/h și în care pietonii și bicicliștii sunt marginalizați, fiind expuși în permanență la accidente rutiere. Spațiul a fost redistribuit în așa manieră încât să fie mai mult loc pentru autoturisme (benzi auto în plus, parcări pe trotuar etc.)“, a explicat Reinhold Stadler.

„Scopul proiectului nostru este să readucă un echilibru în distribuția spațiului dedicat circulației, astfel încât mijloacele de transport cele mai eficiente (din perspectiva spațiului ocupat), cu cea mai redusă cantitate de emisii GES, și cu un impact pozitiv asupra sănătății populației să poată funcționa sigur și eficient, devenind în final o alternativă pentru autoturismul privat. Nu trebuie să uităm că și autoturismele electrice ocupă același spațiu în trafic și în parcare ca și cele alimentate cu combustibili fosili. Nu în ultimul rând, toată rețeaua velo a municipiului va fi gândită integrat: circulații pietonale, piste/benzi pentru biciclete, benzi dedicate transportului public, benzi auto și, după caz, parcări. Ne dorim ca prin propunerile noastre să întărim rolul de spațiu public al străzii, nu cel de arteră de trafic, cum a fost cazul până acum“, a adăugat expertul.

Potrivit acestuia, Masterplanul velo al Brașovului va fi construit din două rețele.

„O rețea principală, gândită în lungul principalelor artere care să formeze cadrane de 300-350 m și una secundară, formate preponderent din străzi cu traficul calmat (vmax 30km/h), străzi cu acces limitat doar pentru rezidenți sau trasee alternative, cum ar fi cele în lungul cursurilor de apă. O mare parte din aceste trasee sunt deja circulate de bicicliști și ne dorim ca cele două rețele să fie realizate împreună cu comunitatea. De aceea, întregul demers de realizare a masterplanului velo va fi unul cât se poate de participativ în care discutăm, dezbatem și rafinăm soluțiile împreună cu membri comunității interesați în dezvoltarea infrastructurii velo”, a mai spus Reinhold Stadler.

Conform contractului pe care Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov l-a semnat cu Civitta Strategy & Consulting SA, experții în mobilitate ai acestei companii vor elabora un masterplan velo pentru municipiul Brașov, care va reprezenta fundamentul pentru viitoarele investiţii în domeniul infrastructurii pentru utilizarea mersului cu bicicleta.

Valoarea acestui contract este de 95.000 de lei, fără TVA, având ca termen de livrare luna  februarie 2022.

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: