Alți 22 de operatorii economici au fost sancționați de Comandamentul Special Black Friday

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor continuă să descopere probleme la campaniile de reduceri, din toată țara.
Alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere, au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.
Inspectorii ANPC au constatat abateri și au sancționat 22 de operatorii economici:
– Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)
– F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)
– SMS România SRL, București
– Montecristo SRL, Ilfov
– Vabro Retail SA, Maramureș
– Artima SA, Cluj
– Meli Melo Fashion SRL, Cluj
– Sboujee Gold SRL, Cluj
– Laceworld Design SRL, Cluj
– Kvantum Sport SRL, Cluj
– Sport Vision Trading SRL, Cluj
– Birth Stone SRL, Cluj
– Inditex Romania SRL, Cluj
– B&B Collection SRL, Cluj
– H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
– Eroglu România SRL, Cluj
– Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
– Smyk All for Kjds SRL; Oradea
– Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
– LPP România Fashion SRL, Bistrița
– Studio Moderna SRL, Bistrița
– Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)
Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:
– la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din prețul de referință
– nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
– informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)
– prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
– nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (preț nou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
– neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
– prețuri ilizibile
– prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
– etichetare dublă.
Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei și, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: