Aeroportul Brașov: Construit cu banii noștri, dar concesionat unei firme private

Consiliul Județean Brașov caută o firmă care să asigure consultanța pentru concesionarea aeroportului. În acest sens, a fost lansată o licitație. Potrivit anunțului, valoarea contractului este de 5.882.352 lei, fără TVA. Perioada de derulare este de 20 de luni, iar firma câștigătoare trebuie să selecteze un operator care să concesioneze aeroportul Brașov. Până la încheierea contractului, aeroportul va fi operat de Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Braşov. Interesant este faptul că aeroportul va ajunge în cele din urmă la o companie privată. Din acest motiv, pe parcursul anilor, mai mulți consilieri județeni, dar și oameni de afaceri din Brașov, au susținut că pentru județul Brașov ar fi fost cel mai bine concesionarea de la început a obiectivului, astfel încât lucrările să nu fie efectuate cu bani publici. Precizăm că au fost firme interesate care erau dispuse inclusiv să returneze banii investiți deja de Consiliul Județean în aeroport. Însă, se pare că nu s-a vrut acest lucru.

Acum, se ajunge de unde s-a plecat. După ce se construiește cu banii statului, aeroportul va ajunge tot la un privat. Atunci care a fost sensul și de ce nu l-a construit un privat de la 0 ca să nu fie implicat deloc Consiliul Județean Brașov?

 

 

3 comentarii la „Aeroportul Brașov: Construit cu banii noștri, dar concesionat unei firme private

  • 2 iunie 2020 la 10:44
    Permalink

    Contractul are o durata de 20 de luni ; presupunind ca acest contract se va incheia la data de 01.08.2020 ,termenul de realizare al studiului ar fi 30.03.2022 ! Aceasta inseamna ca se va concesiona dupa aceasta data,operatiune care poate sa dureze inca citeva luni bune daca nu un an; rezulta ca chiar daca obiectivul va fi finalizat undeva la mijlocul anului 2022,totusi nu va putea fi operat decat dupa imcheierea contractului de concesiune; astfel ,se pare ca termenul realist de incepere a operarii aeroportului va fi undeva la mijlocul anului 2023,deci cam de acum peste 3 (trei) ani…!

    Răspunde
  • 3 iunie 2020 la 9:47
    Permalink

    Intr-un punct de vedere transmis ieri Brasov TV,reprezentantul CJBv afirma ca CJBv va administra aeroportul pina cind acesta va atinge un trafic de 200.000 pasageri/an; aceasta inseamna 16600 pasageri/luna,respectiv 92 de zboruri/luna cu aeronave A321 sau Boeing 737-800 ; mai departe se spune ca dupa atingerea acestui prag CJBv va proceda la concesionarea obiectivului ; prima intrebare care se pune este in cati ani se va atinge acest prag si daca acest studiu privind concesionarea in valoare de aproximativ 8 milioane Lei cu TVA nu este prematur; pe de alta parte,este invocata Orientarea nr.2014/C99/03 a Uniunii Europene privind ajutorul de stat pentru aeroporturi si companii aeriene,conform careia orice subventie acordata unui aeroport cu un trafic de sub 700.000 pasageri/an este considerat ajutor de stat incepand cu anul 2024 ; in conformitate cu aceasta afirmatie ,urmatoarele aeroporturi din Romania vor trebui sa fie concesionate,deoarece au un trafic de sub 700.000 pasageri : Bacau,Constanta,Tulcea,Craiova,Arad,Oradea,Satu Mare,Baia Mare ,Târgu Mures,Suceava; ca atare,e greu de crezut ca aeroportul Brasov va atinge pana in 2024 200.000 de pasageri,presupunand ca va intra in exploatare incepand cu anul 2022 ; in aceste conditii se pune intrebarea cine va fi dispus sa preia im concesiune un aeroport care functioneaza in pierdere sau inca nu si-a atins pragul de rentabilitate;
    In prezent in Romania,urmatoarele aeroporturi au un trafic de peste 700.000 pasageri/an,in ordine: Otopeni-Henri Coanda 14,8 milioane pasageri,Cluj 2.920.000 pasageri,Timisoara-Traian Vuia 1.595.000 pasageri,Iasi 1.400.000 pasageri si Sibiu 743.000 pasageri ; cifrele se refera la anul 2019 ; probabil ca si Baneasa – Aurel Vlaicu va atinge repede acest prag dupa redeschidere ;
    Ca atare , orizontul de timp pentru atingerea pragului de 200.000 pasageri la Brasov ar fi de 5-10 ani,conditii in care discutia si cheltuiala pentru o eventuala concesionare mi se par premature ; este desigur o opinie personala !

    Răspunde
  • 3 iunie 2020 la 14:14
    Permalink

    Este specific Consiliului Județean Bv. să bage bani mulți , f mulți într-o investiție care aduce mai degrabă voturi pt șef, apoi să își de-a seama că de la început trebuia să facă așa ceva. Nu să investească zeci de milioane de euro , cu firmele de casă eventual, au avut de„ muls” la greu, iar acuma se trezesc că tb să concesioneze. O nouă șmecherie marca Cj, sper ca instituțile abilitate să se sesizeze singure și să se facă verificări și controale.

    Răspunde

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: