75% din transportul public din municipiul Brașov va fi la finele anului viitor de tip electric

Programul de modernizare al flotei de transport public și de îmbunătățire a calității aerului în municipiul Brașov, corelat cu prevederile strategiei de mobilitate urbană, a început să producă deja rezultate semnificative. Acestea constau, pe de o parte, într-o schimbare importantă a tipurilor de mijloace de transport public de persoane ce asigură mobilitatea în oraș, iar pe de altă parte, într-o scădere a gradului de poluare a aerului generată de activitatea de transport public.

La ora actuală sunt în curs de derulare mai multe proiecte ale Primăriei Municipiului Brașov, în diverse etape de implementare, al căror rezultat va fi introducerea, până la finalul anului viitor, în exploatarea sistemului de transport public operat de RATBV a 133 de autobuze electrice, autobuze electrice-hibrid și troleibuze. În aceste condiții, 75% din transportul public de persoane din oraș va fi efectuat cu autovehicule electrice, 123 de autovehicule din cele 133 menționate urmând a fi de tip ZEV (Zero Emissions Vehicle). Până la ora actuală, societății RATBV i-au fost livrate 25 de troleibuze Solaris (cu autonomie pe baterii), cu o capacitate de 137 de călători și 11 autobuze electrice SOR, cu o capacitate de 102 călători.

Foarte important de menționat este faptul că implementarea acestor proiecte de achiziție de mijloace de transport ecologice au și vor avea, mai pregnant în perioada următoare, o influență directă asupra calității aerului din oraș. Potrivit estimărilor RATBV, comparativ cu luna decembrie a anului 2018, când se opera cu autobuze diesel EURO 2 și EURO 3, în luna decembrie a anului următor poluarea produsă de sistemul de transport public de călători va fi redusă cu peste 90%. De exemplu, dacă în decembrie 2018, cantitatea de monoxid de carbon emisă de mijloacele de transport public era de 7.093 kg, în luna decembrie a anului viitor respectiva cantitate va fi de 21 de kg. Aceasta deoarece 75% din mijloacele de transport vor fi electrice, iar numai 25% vor fi de tip EURO 6 clasa C.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: