Vizitatorii «fantomă» umflă traficul pe netul românesc

Unele site-uri își umflă artificial au­di­ența și, astfel, își cresc încasările din publicitate, ape­lând la diverse trucuri situate mai mult sau mai puțin în zona practicilor oneste. Pierd nu doar competitorii corecți, ci și cititorii și advertiserii.

Pe 28 aprilie 2010, wall-street.ro avea sub 47.000 de vizitatori unici (numărul de calculatoare care accesează, o dată sau de mai multe ori, o adresă web într-un anumit interval de timp). Un număr perfect asortat cu audienţa ultimelor luni. Două zile mai târziu, ajunsese la aproape 260.000 de vizitatori unici, iar pe 2 mai (o zi de duminică!) a depăşit fulminantul nivel de 357.000, ajungând pe locul doi în România, după hi5.com. După încă două zile, traficul s-a întors la valori normale: 41.000 de „unici“ în data de 4 mai. Interesante erau şi sursele traficului: Turcia şi Columbia (de unde au provenit câte 32.000 de „unici“), România (24.000), Vietnam şi Peru (câte 20.000), Thailanda şi Egipt (cu câte 18.000) şi lista ar putea continua. Mihai Seceleanu, CEO al Internet Corp, proprietarul wall-street.ro, explica, la acea dată, pe blogul lui Dragoş Stanca, ce se întâmplase.

Citeste mai mult 

Leave a Reply

%d bloggers like this: