Smiley face

Studiu IRES: Majoritatea locuitorilor din Brașov nu sunt de acord ca autoritățile să oprească serviciile de ridesharing precum Uber

Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES, la inițiativa Coaliției pentru Economie Digitală, a realizat un studiu sociologic referitor la atitudinea locuitorilor orașelor Brașov, București, Cluj-Napoca și Timișoara în ceea ce privește serviciile digitale de ridesharing, precum Uber sau Taxify. Rezultatele studiului arată că majoritatea respondenților sunt împotriva interzicerii acestor servicii, își doresc mai multe variante de transport urban și susțin o reglementare în domeniu.

 

Revoluția digitală a permis o adevărată <<democratizare>> a mobilității urbane. Avem mai nou ridesharing, bikesharing, carsharing, o diversitate de mijloace alternative de transport, diversitate facilitată în primul rând de progresul tehnologic. Oamenii apelează la un mix de opțiuni  pentru se deplasa în oraș. Folosesc mașina personală, mijloacele de transport în comun,c taxiul, dar și mijloacele alternative, precum bicicleta sau ridesharing-ul sau orice combinație dintre acestea. Ei nu se raportează la diferite mijloace de transport într-un mod prin care acestea se exclud unul pe celălalt, ci le folosesc alternativ sau complementar”, scrie Vasile Dâncu, sociolog, colaborator al revistei Sinteza.

 

87% dintre respondenți au auzit de serviciile de tip Uber. Întrebați dacă susțin ideea ca autoritățile locale să oprească serviciul, 87% au zis nu, în timp ce doar 11% au fost de acord.  77% cred că autoritățile ar trebui să permită aplicațiilor de tip Uber să funcționeze în același mod ca până acum.

 

90% dintre participanții la studiu susțin că orașul ar avea de câștigat dacă ar avea mai multe variante de transport (transport în comun, taxi, biciclete, servicii de ridesharing), ca alternativă la mașina personală.

 

 

 

 

În același timp, 8 din 10 respondenți spun că ar susține o lege care ar încuraja serviciile inovative, iar 87% dintre respondenții din București susțin funcționarea serviciilor de tip Uber sau Taxify își doresc ca acestea să fie reglementate.

 

 

 

De asemenea, 57% dintre cei chestionați se consideră mulțumiți de experiențele cu serviciile de taxi avute până în prezent, iar când au fost întrebați la ce serviciul de transport ar apela, 51% au ales taxi, iar 45% Uber.

 

„Digitalizarea nu mai e ceva ce ține de viitor, ci de prezent și trebuie să învățăm să ne adaptăm și să beneficiem de pe urma sa, nu să ne opunem. În tot acest timp, Bucureștiul este în topul orașelor cu cel mai aglomerat trafic și cea mai mare poluare. Rezultatele nu sunt deloc surprinzătoare. Românii privesc spre viitor, își doresc să evolueze, sunt conștienți de importanța aplicațiilor care le fac viața mai ușoară și încurajează dezvoltarea, implicit reglementarea acestora” a spus Cristian Botan, Președinte al Coaliției pentru Economia Digitală

 

Sondajul a fost realizat în perioada 8 -12 martie 2018 în rândul a 1.299 de persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani, rezidenți ai municipiilor Brașov, București, Cluj-Napoca și Timișoara.

 

 

Despre Coaliția pentru Economia Digitală

 

Coaliția pentru Economia Digitală este o organizație înființată in 2017, care își propune să fie un catalizator pentru digitalizarea economiei României și un promotor al inițiativelor și programelor inovatoare, ce încurajează serviciile digitale în folosul unei Românii competitive.

 

Despre IRES

 

Înființat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES activează pe piața de cercetare din România și funcționează ca un think tank independent, o parte dintre studiile și proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societății românești. IRES este un furnizor de servicii complete de cercetare de piață și oferă soluții  integrate pentru clienți – companii multinaționale, naționale și locale, instituții și organizații din România, dar și din străinătate – care înțeleg valoarea cercetării în evoluţția lor pe termen lung.

Leave a Reply

%d bloggers like this: