Senatorul Coliban solicită informații despre podurile din Brașov. Prefectura deja a dispus inventarierea tutoror podurilor, dar și verificarea balastierelor

Senatorul USR Brașov, Allen Coliban, documentează situația celor două poduri de la Budila și Comăna și a solicitat autorităților informații care să arate ce alte cauze au dus la prăbușirea podurilor, pe lângă viitura generată de ploile abundente.

Podul de la Budila, aflat pe secţia de cale ferată Hărman-Întorsura Buzăului, s-a rupt şi s-a prăbuşit în râul Târlung în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 iunie. Din fericire, niciun tren nu trecea pe pod în momentul prăbuşirii, însă acest lucru se întâmplase cu doar câteva minute înainte.

Allen Coliban, senator USR Braşov:
Prăbușirea podului marchează, probabil, sfârșitul unei linii de tren de poveste: cel mai lung tunel feroviar în operare din România, plus spectaculosul viaduct Teliu, vor rămâne abandonate. Într-o țară în care investițiile în infrastructură nu sunt o prioritate, în care lucrările de consolidare sunt făcute prost sau deloc, ne rămâne doar să cântăm precum în copilărie: podul de piatră s-a dărâmat. Și este puțin probabil să facem altul, mai mare și mai frumos.”

Cel de-al doila pod prăbușit este podul de pe DJ 104K, care făcea legătura între Crihalma și Comăna de Jos. Acesta era deja avariat în urma ploilor din luna martie și exista un studiu de fezabilitate care cuprindea două soluții: reabilitarea podului existent sau construirea unui pod nou, cea de-a doua fiind agreată de Consiliul Județean, care însă nu a obținut fondurile necesare pentru construirea propriu-zisă a podului, astfel încât localnicii din Cobor, Ticuș și Crihalma sunt acum obligați să facă un ocol de aproximativ 30 km pentru a ajunge la Comăna.

Allen Coliban, senator USR Braşov:
În fiecare primăvară se adună aici o grămadă din gunoaiele aruncate în Olt și ce mai reușesc viiturile să mobilizeze. Sunt curățate, de obicei, de autorități, cu zile sau săptămâni de întârziere. Iată că anul acesta nu mai e nevoie. Astăzi, podul s-a rupt și a fost dus de apă”.

Senatorul USR Brașov a solicitat Ministerului Apelor și Pădurilor și Administrației Bazinale Olt istoricul expertizărilor efectuate cu privire la podurile din întreg judeţul Braşov, în perioada 1990-2018. De asemenea, senatorul Allen Coliban a solicitat Ministerului Transporturilor inventarul cu privire la poduri şi alte structuri cu probleme care susţin sistemul feroviar şi rutier, precum şi informaţii privind modul în care aceste structuri au fost monitorizate şi măsurile concrete care s-au efectuat la nivelul structurilor sus menţionate.

În mod specific, cu privire la podul de la Budila, senatorul USR Braşov a solicitat informații despre legalitatea balastierelor ce funcționau în zonă și posibilul lor impact în cazul viiturilor (fotografia 2 – podul este în cercul albastru, balastiera în cercul roșu; credit: Paul Ciocan).

Totodată, există şi posibilitatea ca descărcătorul de ape mari al barajului de la Gârcin (Lacul de acumulare Târlung) să fi avut probleme de funcționare în ultima vreme, iar tăria viiturii sa fi avut legătură și cu acest aspect. Prin urmare, s-a solicitat un răspuns de la Ministerul Apelor şi Padurilor cu privire la aceste ipoteze.Vom reveni cu un nou comunicat de îndată ce autoritățile ne vor furniza informațiile solicitate”, scrie in comunicatul USR.

Numai ca, prefectul judetului Brasov a solicitat deja informatii cu privire la toate podurile din judetul Brasov. De asemenea, a dispus verificari la toate balastierele din judet.

Leave a Reply

%d bloggers like this: