POVESTEA TIMPULUI IN TURNURILE CU CEAS DIN TARA BARSEI

Va invităm mâine, 31 mai 2019, la Casa Junilor, de la orele 12, la expoziția reprezentărilor turnurilor cu ceas din bisericile fortificate din Țara Bârsei, create de elevii școlilor și liceelor din județul Brașov. Evenimentul face parte din proiectul cultural  Povestea timpului în turnurile cu ceas din Țara Barsei”, implementat de Asociația Maya Mastermind si cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național în anul 2019, aria tematica Educație prin cultură.

Lucrările expuse în sala mică din Casa Junilor sunt realizate în cadrul concursului interșcolar ”Povestea timpului” și sunt reprezentări ale bisericilor fortificate în ale căror turnuri sunt si astăzi orologii vechi de mai bine de 200 de ani, unele dintre ele funcționale. Lucrările copiilor abordează diverse tehnici artistice, de la ceramică, pictură, grafică, pînă la machete 3D ale obiectivelor alese a fi reprezentate.

Juriul concursului, constituit dintr-un muzeograf (Cristina Tănase – specialist în istorie locală), Liana Stănescu – artist grafician și un reprezentant al Asociației Maya Mastermind, a ales trei cele mai inspirate și creative lucrări dintre  cele 16 exponate, creatorii acestora primind premii în bani. Insă, fiecare școală implicată în proiect și participantă la concursul interșcolar va fi răsplătită cu jocuri educative și creative, precum și un manual alternativ de educație depsre patrimonial cultural al județului Brașov.

Expoziția este deschisă în perioada 31 mai-16 iunie 2019.

Proiectul ”Povestea timpului în turnurile cu ceas din Țara Bârsei” se desfășoară în perioada aprilie-august, și urmărește ca prin activitati educative să-i familiarizeze pe copiii participanti cu istoria locala si patrimoniul cultural construit din localitatea in care traiesc. Printre activitățile implementate deja de Asociația Maya Mastermind amintim sesiunile de educație cultrală despre istoria bisericiilor fortificate din 10 localitati din Țara Bârsei (Brasov, Codlea, Bod, Cristian, Feldioara, Sânpetru, Săcele,  Hărman, Rotbav, Vulcan), cu specificitate pe povestea ceasurilor din turnurile acestor biserici medievale, originea lor si unicitatea fiecarui mecanism de ceas, legatura lor cu comunitatile si cele mai importante repere din istoria acestor comunitati. Lectiile de educatie culturala organizate in incintele celor 13 monumente de arhitectura medievala transilvaneana au fost sustinute de istoricul și muzeograful Cristina Tănase, și de meșterul ceasornicar Zoltan Boer, inginer specialist in conservarea si functionarea ceasurilor din turnurile medievale din judetul Brasov, care le-a povestit copiilor despre aceste mecanisme de ceas, curiozitati despre aceste simboluri medievale ale satelor transilvanene.

Oportunitatea de cunoaștere a acestor elemente importante de patrimoniu local este sustinuta si prin abordări alternative și inovative de promovare a patrimoniului cultural local, prin proiect fiind creată un joc online de tip quiz, disponibil și pe smartphone, pe care copiii vor putea îmbina jocul visrtual cu întrebări de cunoștințe despre patrimonial cultural local și istorii ale bisericilor fortificate. Jocul va fi lansat in luna august.

Educatia culturala privind patrimoniu arhitectural din Tara Barsei a grupului tinta al proiectului va fi sustinuta si prin editarea unui manual educativ, lucrare care are ca tematica bisericile fortificate din judetul Brasov si cele mai frumoase povesti si mai interesante curiozitati despre ceasurile din turnurile medievale. Manualul este ilustrat de graficianul Liana Stănescu, un cunoscut illustrator de cărți de povești pentru copii. Lucrarea va fi disponibila si in format online pe site-ul Asociatiei Maya Mistermind, dar si pe site-ul Inspectoratului Judetean Scolar Brasov.

O alta activitate importanta a proiectului este vizitarea Muzeului Ceasului din Ploiesti de catre 40 de copii si profesori, participantii la excursia cu caracter educativ fiind selectati pe baza raspunsurilor oferite la un Quiz organizat in cadrul sesiunilor de educatie culturala locala. Publicul tinta al proiectului este reprezentat de 550 de elevi de gimnaziu din județul Brașov, cu varste intre 10 si 14 ani, si profesorii acestora.

Valoarea totală a proiectului este de 71.180 lei, din care finanțarea nerambursabilă AFCN este de 63.630 lei, iar contribuția Asociației Maya Mastermind este de 7.550 lei. Partenerii Asociației Maya Mastermind în implementarea proiectului sunt Inspectoratul Școlar Județean și Asociația Mă implic.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: