Smiley face

O nouă încercare pentru găsirea unui operator care să ridice mașinile parcate aiurea pe străzile din Brașov

Ori niciun operator nu este interesat de ”saltat” masinile de pe strazile din municipiu, ori se asteapta ”firma” de casa care sa obtina un astfel de contract, la fel cum se intampla cu multe dintre lucrarile din Brasov. Este cunoscut faptul ca mai toate lucrarile de pe raza orasului sunt efectuate cam de aceleasi firme. Daca nu obtin ele contractul direct, primesc o subcontractare. In acest mod, banii ajung acolo unde trebuie. Astfel sunt firme care traiesc cel mai mult din contractele cu Primaria Brasov.

Zilele acestea a fost publicat un nou anunt de concesionare (cu nr. 2981) privind ,,Delegarea gestiunii prin concesionarea activităţilor de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe raza teritorială a UAT Municipiul Braşov”, după ce la licitaţia de la începutul lunii martie nu s-a prezentat nici o ofertă. Perioada pentru care se va încheia contractul de concesiune este tot de 5 ani, cât era prevăzut şi în procedura anterioară.

,,Sper ca de data aceasta să avem măcar o ofertă şi să putem încheia un contract, astfel încâtsă scadă din ce în ce mai mult situaţiile în care unii confundă intersecţiile sau trecerile de pietoni cu parcările. Nu am făcut modificări majore la caietul de sarcini, cu excepţia faptului că nu a mai fost prevăzută o suprafaţa minimă pentru depozitare maşinilor ridicate şi, de asemenea, nu mai este prevăzută nici o sumă minimă care trebuie virată de concesionar ca redevenţă. În cazul acestui criteriu eliminat din caietul de sarcini, am ţinut cont de faptul că nu depinde de concesionar câte maşini sunt parcate neregulamentar şi pentru câte dă poliţia dispoziţie de ridicare, astfel încât nu putem calcula un prag minim de redevenţă“, a precizat viceprimarul Laszlo Barabas.

Conform prevederilor H.C.L. nr. 479/2017, art. 4, tarifele aprobate sunt următoarele:

Tariful de ridicare pentru vehicul/remorcă/rulotă:

– cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 tone: 300 de lei;

– cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone: 370 de lei;

Tarif de transport pentru vehicul/remorcă/rulotă:

– cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 tone: 150 de lei;

– cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone: 200 de lei;

Tarif zilnic depozitare pentru vehicul/remorcă/rulotă: 50 de lei;

Tarifele pentru depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore începând de la data şi ora depozitării, nefracţionat.

 

Detalii procedură:

Obiectul procedurii: Delegarea gestiunii prin concesionarea activităţilor de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe raza teritorială a UAT Municipiul Braşov;

Durata contractului: 60 de luni;

Termen limită pentru depunerea ofertelor: 15.06.2018;

Tipul procedurii: licitaţie deschisă;

Criterii de evaluare:

80 de puncte – preţul ofertei

20 de puncte – timpul de intervenţie

 Preţul ofertei reprezintă 80% din criteriul de evaluare

S-a ales ca şi criteriu de evaluare redevenţa, deoarece cu cât redevenţa este mai mare, cu atât veniturile realizate de Municipalitate sunt mai mari. Timpul de intervenţie – Timpul de intervenţie maxim este de 30 de minute, punctajul creşte în funcţie de reducerea timpului.

S-a ales punctarea timpului, deoarece cu cât timpul de intervenţie este mai mic, cu atât se reduce disconfortul pricinuit de parcarea neregulamentara a autovehiculului ce urmează a fi ridicat.

 Prevederi caiet de sarcini – extras:

Operațiunile prevăzute sunt:

– fotografierea vehiculelor supuse ridicării, inclusiv a bunurilor aflate, la vedere, în interior, care să înregistreze şi să redea data şi ora efectuării operaţiunii de ridicare.

– ridicarea și transportarea cu mijloace speciale a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe raza teritorială a Municipiului Braşov.

– depozitarea şi paza (inclusiv a bunurilor aflate, la vedere, în interior) a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe raza teritorială a Municipiului Braşov.

– eliberarea în conformitate cu prevederile regulamentului a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe raza teritorială a  Municipiului Braşov.

 

Autoutilitarele specializate trebuie să fie dotate cu:

– dispozitiv tip H de ridicare cu 4 puncte de agăţare cu capacitate de min. 3,5 t – 2 buc;

– lămpi cu lumina galbenă intermitentă şi să fie echipate indicatoare şi dispozitive pentru semnalizarea locului de lucru când operează în flux curent;

Pe  durata desfăşurării acţiunilor, vehiculul de ridicat şi transportat trebuie să aibă inscripţionate la loc vizibil denumirea societăţii operatoare, activitatea pe care o desfăşoară, locul de depozitare şi numărul de telefon.

Autovehiculele utilizate şi destinate special acestor activităţi trebuie să fie prevăzute cu platformă şi dispozitiv de ridicare cabestan/macara, sistem de role pentru transport prin remorcare şi să fie avizate R.A.R. şi avizate/autorizate I.S.C.I.R.

Cel puţin una din macaralele montate pe autospeciale trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  1. să aibă braţ telescopic, pentru o uşoară manevrabilitate şi siguranţă în manipularea vehiculelor voluminoase
  2. braţul telescopic să fie special conceput pentru ridicat maşini şi prevăzut cu ghidaje laterale pentru eliminarea jocurilor, astfel încât să se asigure integritatea vehiculelor în timpul operaţiunilor de ridicare
  3. raza de acţiune trebuie să fie de cel puţin 7.5 m
  4. posibilitatea de rotire trebuie să fie de 360 de grade, cu limitarea capacităţii peste cabină (condiţie de stabilitate şi protecţie axă faţă )
  5. să existe picioare de calare (cel puţin 2 buc.) cu telescopare, obligatoriu, hidraulică pe sol şi cu un martor luminos în bord pentru marcarea poziţiei de transport
  6. momentul de ridicare util cu braţ de 7.5 m trebuie să fie cel puţin de 15,8 tm
  7. distribuitorul de comandă trebuie să fie capabil să gestioneze debite, astfel încât să poată executa cel puţin şi 2 – 3 comenzi simultan
  8. levierele de comandă trebuie să aibă aceiaşi dispunere pe ambele părţi.
  9. macaraua trebuie să respecte obligatoriu condiţiile de blocare electronică a levierelor de calare în timpul lucrului

macaraua trebuie să fie echipată cu sistem electronic de protecţie la suprasarcină cu afişarea electronică a încărcării cilindrilor de ridicare.

  1. este de preferat existenţa unui sistem de avertizare electronic necesar afectuării operaţiunilor de service .

Autospecialele trebuie să fie dotate cu :

  1. dispozitiv tip H de ridicare cu 4 puncte de agăţare cu capacitate de min 3,5 t
  2. dispozitiv de suspendare tip curea cu ocheţi – min. 4 buc.capacitate totală de min. 3,5 t
  3. autospecialele trebuie să fie dotate cu lămpi cu lumina galbenă intermitentă şi să fie echipate cu indicatoare şi dispozitive pentru semnalizarea locului de lucru când operează în flux curent
  4. pe durata desfăşurării acţiunilor, autovehiculul de ridicat şi transportat trebuie să aibă inscripţionate la loc vizibil denumirea societăţii operatoare, activitatea pe care o desfăşoară, locul de dpozitare şi numărul de telefon .

Platformele pentru transportul vehiculelor:

  1. – să fie acoperite în totalitate cu table de aluminiu striate pentru o rezistenţă maximă la coroziune, aderenţă foarte bună şi o greutate proprie scăzută

– să fie dotate cu scări de acces, cutie de scule, apărători de noroi.

Prestatorul are obligaţia să deţină un număr de minim 1 telefon mobil/echipaj pentru a putea comunica în orice moment cu reprezentanţii Primăriei Municipiului Braşov.

 

Sistem de înregistrare (foto sau video) a stării autovehiculelor ce urmează a fi ridicate. Pe parcursul primului an de activitate prestatorul are obligaţia de a se dota cu cameră video pentru înregistrare.

 

Prestatorul trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe, referitoare la capacitatea tehnică pe care o deţine :

  • obligativitatea prezentării Formularului C1

2)   pentru utilajele şi dotările prevăzute în caietul de sarcini referitor la necesarul minimal de dotări şi capacitatea tehnică, pct. A, B, privind îndeplinirea contractului de servicii, prestatorul va prezenta o declaraţie, pe propria răspundere, din care să reiasă că utilajele vor fi în permanenţă la dispoziţia acestuia pe perioada derulării contractului .

3) să achite redevența anuală pentru serviciul concesionat pentru activitățile de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor staționate/oprite neregulamentar pe raza teritoriala a UAT  Municipiul Brașov.

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: