Smiley face

Iar încep lucrările la Pasajul Fartec…

Marţi, 25 septembrie, a fost semnat contractul pentru realizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie “RK Pasaj B-dul Griviței (Fartec) – Brașov – continuare lucrări”. Obiectul acestui contract este finalizarea lucrărilor de reparaţii capitale la vechiul Pasaj Fartec, lucrări demarate în anul 2015 şi care au fost oprite din cauza faptului că s-a constatat, în timpul derulării acestora, că sunt necesare intervenţii mai complexe la infrastructura pasajului.

,,Marţi am semnat contractul ce vizează finalizarea proiectării şi execuţiei de lucrări de reparaţii capitale la vechiul pasaj Fartec. Din păcate, am fost nevoiţi să blocăm această investiţiedeoarece am constatat că în ceea ce priveşte consolidarea anumitor elemente ale infrastructurii pasajului sunt necesare lucrări mai complexe decât cele prevăzute iniţial. Acum, după ce avem şi noile soluţii de consolidare, urmează ca cele firmele din cadrul asocierii care a câştigat licitaţia, să demareze cât mai repede proiectarea şi execuţia, astfel încât să se reia circulaţia cât mai repede pe acest pasaj. Chiar dacă durata lucrărilor s-a prelungit mai mult decât era estimat, această soluţie de consolidare a rămas cea mai bună variantă, inclusiv ca timp, pentru reluarea circulaţiei pe pasaj“, a spus Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, după semnarea contractului.

 

Detalii contract

Contract de lucrări:  282/25.09.2018,

Constructor: Asocierea S.C. Recon SA, ca lider asociere şi S.C. Prinfo SRL, ca asociat,

Valoare contract:  9.193.514,51 de lei, fără TVA,

Termenul de execuţie al lucrărilor:  2 luni proiectare şi 12 luni pentru executia lucrărilor.

Finanţare: buget local.

 

Detalii caiet de sarcini:

Lungimea totală a pasajului este de 249.25 m, cu un număr de 16 travei, 6×15.00 m + 1×17.00 m + 9×15.00 m. Lăţimea totală a pasajului este de 12.20 m, din care 7.80 m parte carosabilă şi 2×1.95 m trotuare.

 

Lucrări ce se vor executa la infrastructură, fara a se limita la :

  • execuţia minipiloţilor si consolidarea fundaţiei  pilei P6;
  • executia blocurilor antideraiere la pilele P6, P7;
  • cămăşuirea stâlpilor pilelor P5 si P6;
  • cămăşuirea riglelor, executia dispozitivelor antiseismice si înlocuirea reazemelor metalice din otel cu aparate din neopren, la  pilele P1…P15 si ambele culei;
  • refacerea umpluturilor la toate infrastructurile neacoperite;
  • evacuarea pământului în exces:
  • refacerea zonelor verzi afectate de execuţia lucrărilor;
  • lucrări de consolidare/ refacere/ protecţie prin pereere a sferturile de con, cel puțin sub pasaj;
  • refacerea rampelor de acces pe suprafetele afectate de lucrări;

 

Lucrări ce se vor executa la suprastructura, fara a se limita la:

  • finalizarea operaţiunilor de demolare a plăcii de suprabetonare;
  • execuția repararării celor 98 de grinzi pe baza proiectului de reparare a grinzilor;
  • refacerea si consolidarea antretoazelor, continuizarea tablierului pe reazeme si refacerea plăcii de suprabetonare. Pentru fiecare pachet de 4 deschideri simplu rezemate ce se vor continuiza (în prezent fiind simplu rezemate), se vor executa mai întâi lucrările de reparare / consolidare a defectelor constatate în urma inspecției vizuale a grinzilor aferente. După recepția acestor lucrări se poate trece la execuția lucrărilor de continuizare;
  • liftarea tronsoanelor continuizate  ale tablierelor;
  • înlocuirea aparatelor de reazem;
  • aşezarea tablierelor pe reazeme definitive;
  • montarea echipamentelor si refacerea caii pe pod si trotuar;
  • refacerea racordărilor la capetele podului, desfiinţarea dispozitivelor, marcajelor si indicatoarelor provizorii de circulatie;
  • încercarea pasajului sub convoaie de probă.

 

Până în prezent, în baza contractului anterior, au fost executate următoarele lucrări:

La infrastructura :

  • îndepărtarea stratului de pământ vegetal si depozitarea lui in vederea refolosirii;
  • identificarea retelelor subterane din vecinătatea fundaţiilor la pilele ce se consolidează;
  • amenajarea platformelor tehnologice;
  • execuţia minipiloţilor pentru consolidarea fundaţiilor, cu excepţia pilei P6, adiacente liniei CF;
  • consolidarea fundaţiilor pilelor P1,P2,P4,P7,P8,P10,P12,P14,P15, prin executia minipilotilor si a scuturilor din beton armat pentru  consolidarea radierelor;
  • cămăşuirea stâlpilor elevaţiei la pilele : P2,P4,P8,P10,P12,P14

La suprastructură

  • desfacerea echipamentelor, parapete direcţionale şi de protecţie a pietonilor si a dispozitivelor de rost;
  • desfacerea căii, a bordurilor, trotuarelor şi hidroizolaţiei;
  • demolarea consolei trotuarului stânga;
  • demolarea plăcii de suprabetonare in zona rosturilor suprastructurii;
  • demolarea betonului de protecţie al ancorajelor la toate capetele de grinzi ramase;
  • protecţia anticorosiva a pieselor metalice ale ancorajelor;
  • protecţia rosturilor împotriva infiltrării cu ape din precipitaţii.

 

 

 

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: