Smiley face

Guvernul alocă bani din Fondul de rezervă pentru aeroportul Maramureş, dar nu şi pentru cel de la Braşov

Deputatul USR Brașov, Tudor Benga, le cere parlamentarilor PSD Brașov să explice de ce aeroportul de la Ghimbav nu a beneficiat până acum de sprijinul financiar al Guvernului.

Solicitarea parlamentarului de Brașov vine în condițiile în care factual.ro a dezvăluit că, din fondul de rezervă al Guvernului, au fost acordate deja unele sume pentru un obiectiv similar din Maramureș.

Tudor Benga, deputat USR Brasov: „PSD Brașov a susținut tot timpul că nu există bază legală pentru ca aeroportul de la Ghimbav să primească bani de la centru. Dar iată că aeroportul Maramureș-Baia Mare a primit din Fondul de rezervă al Guvernului – adică din acea pușculiță discreționară a lui Liviu Dragnea – bani pentru continuarea unor lucrări de reabilitare și modernizare, inclusiv pentru prelungirea pistei existente cu aproape 400 de metri. Dacă s-au acordat bani la Maramureș, aș vrea să aflu de la PSD Brașov de ce a insistat atâta timp și cu atâta îndârjire că nu se poate face același lucru și pentru aeroportul de aici. Vreau să știu de ce, în timp ce alții primeau susținerea financiară de care aveau nevoie, noi eram trimiși după cai verzi pe pereți, cu introducerea aeroportului de la Ghimbav în Masterplanul de transporturi al României.”

Deputatul USR Brașov se arată sceptic și în ceea ce privește respectarea termenului înaintat pentru finalizarea obiectivului – anul 2020, cu atât mai mult cu cât terminalul s-a extins de la 3600 de meri pătrați, cât era propus inițial, la 11.000 de metri pătrați, ceea ce înseamnă nevoi financiare și mai mari pentru construire.

Tudor Benga: „Va fi foarte dificil, dacă nu imposibil, de respectat acest termen de 2020 pentru finalizarea aeroportului, în ciuda faptului că există deja constructor pentru etapa a II-a de implementare și în curând și pentru a III-a. Însă urmează desemnarea constructorului pentru terminal, un obiectiv care a a crescut aproape de trei ori. Dincolo de aceste dimensiuni, este și valoarea necesară realizării terminalului, care crește de la 9,3 milioane de euro, costul pentru 3600 de metri pătrați, la 22 de milioane de euro, pentru 11.000 de metri pătrați. Asta în condițiile în care, chiar săptămâna trecută, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, se plângea de probleme financiare ale județului, din pricina subfinanțării asigurate de Guvern.“

Leave a Reply

%d bloggers like this: