Doar RATBV va asigura transportul public de persoane în Zona Metropolitană, de la mijlocul anului viitor

Astăzi, la Primăria Brașov a avut loc prima ședință de lucru cu toți primarii ale căror localități fac parte din Asociația Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public (AMDDTP) Brașov, ședință care s-a desfășurat în prezența consultanților BERD și a operatorului de transport RATBV SA, care va deveni, din 1 iulie 2019, singurul operator de transport regional din Zona Metropolitană.

Cinci coridoare ale transportului metropolitan

Specialiștii au stabilit cinci coridoare ale transportului metropolitan care urmează legăturile cu principalele localități, pe drumuri naționale sau județene, toate legate de Brașov; în cadrul fiecărui coridor vor putea exista mai multe linii (nu este obligatoriu ca o linie să facă tot traseul, dar este necesară acoperirea întregului coridor, adică un călător trebuie să aibă posibilitatea să schimbe liniile pentru a ajunge la capătul coridorului):

Coridorul 100: Predeal Săcele

Coridorul 200: Râșnov – Cristian

Coridorul 300 – Vulcan Cristian Ghimbav Codlea

Coridorul 400 – Hălchiu – Feldioara – Bod – Sânpetru – Hărman

Coridorul 500 – Prejmer – Cărpiniș – Târlungeni și probabil Săcele

Una dintre condițiile esențiale în această activitate integrată este ca fiecare dintre primăriile implicate să suporte partea sa de subvenție de transport din planul metropolitan. Atât reprezentanții AMDDTP, cât și cei ai Municipiului Brașov și RATBV SA au subliniat faptul că rețeau integrată nu va funcționa pe cheltuiala exclusivă a Municipiului Brașov. Pe de altă parte, fiecare localitate își va putea dezvolta propria rețea de transport în interiorul localității, după ce rețeaua principală va fi pusă la punct.

„În acest moment facem toate eforturile pentru a pune la dispoziție, în primul rând cetățenilor municipiului Brașov, și ulterior celor din zona metropolitană, cele mai bune servicii de transport. În prezent suntem în curs să achiziționăm noi autobuze, Primăria Brașov face la rândul său demersuri pentru accesarea de fonduri europene pentru noi mijloace de transport, iar de anul trecut, din luna octombrie, până acum, s-au angajat 53 de noi șoferi și procesul continuă. Exigențele în Municipiul Brașov sunt mai mari decât în zona metropolitană la acest moment. Trebuie să facem eforturi și acum pentru a-i mulțumi pe călători, dar vă asigur că facem foarte des analize ale situației și ale solicitărilor cetățenilor, și s-au introdus noi trasee, s-au îmbunătățit de la începutul anului multe dintre rutele noastre, și facem în continuare eforturi pentru a fi pregătiți mult mai bine decât am făcut-o în trecut“ – Ovidiu Bucurei, director RATBV.

 

Din AMDDTP fac parte municipiile Brașov, Săcele și Codlea, orașeleGhimbav, Predeal, Râșnov și Zărnești, comunele Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan.

 

În prezent, RATBV SA are 321 de șoferi angajați (din octombrie anul trecut s-au angajat 53 și angajările continuă)

Parcul auto (destul de îmbătrânit și învechit) este de 210 mașini, dintre care sunt scoase în trafic o medie de 140.

Mâine se semnează contractul pentru achiziția celor 105 de autobuze noi.

Alte 61 de vehicule de transport sunt incluse în proiecte pe care Primăria Brașov intenționează să le depună spre finanțare pe fonduri europene nerambursabile, care vizează soluții ecologice de transport.

Exclusiv pentru Zona Metropolitană, ar fi necesare, potrivit estimării inițiale a RATBV, 70 de autobuze și un număr de 130 de șoferi.

Leave a Reply

%d bloggers like this: