Deputatul USR Brașov, Tudor Benga: „Voi fi primul care merge să îi strângă mâna președintelui Adrian Veștea, dacă aeroportul se va inaugura în anul 2020”

Indiferent de dimensiune, este esențial ca Aeroportul de la Ghimbav să fie finalizat cât mai repede și să existe  banii pentru terminarea lucrărilor, consideră deputatul USR Brașov, Tudor Benga. Temerea parlamentarului privind riscul de a nu exista sursele de finanțare pentru finalizarea aeroportului este legată de dimensiunea viitorului terminal de pasageri, unul cu o suprafață desfășurată de 11.500 mp, în condițiile în care, inițial, fusese luată în calcul varianta unei construcții modulare, cu o suprafață desfășurată de 3.600 mp, proiectată astfel încât să poată fi extinsă.

Tudor Benga (USR Brașov): „Voi fi cel mai încântat și voi fi primul care merge să îi strângă mâna președintelui CJ Brașov, Adrian Veștea, atunci când se va inaugura aeroportul, dacă lucrările vor fi terminate în anul 2020, așa cum a promis. Dar, dacă ne apucăm să construim un mausoleu și nu îl ducem până la capăt, atunci vom avea o mare problemă și cineva va trebui să răspundă pentru asta, mai ales în condițiile în care Consiliul Județean și-a asumat proiectul şi a contractat 200 de milioane de lei pentru terminarea lui. Sper să nu îngropăm acolo o grămadă de bani fără să reușim să ducem la capăt proiectul, ca dacă vom fi în situația de a merge cu căciula în mână la domnul Liviu Dragnea sau la domnul Darius Vâlcov sau Eugen Teodorovici, nu va fi un lucru bun pentru Brașov. De doi ani avertizez că nu trebuie să ajungem la București pe acest subiect. Cred că există resursa financiară la nivel local pentru a finaliza aeroportul“.

Tudor Benga amintește că toate aeroporturile din România s-au construit de la cel mai mic necesar, după care au fost extinse, trei exemple bune în acest sens fiind cele de la Otopeni, Iași sau Cluj. Un alt exemplu este aeroportul de la Sibiu, cu un terminal mai mic decât hipermarketul Carrefour de pe Calea București, dar care are un trafic anual de 700.000 de pasageri – o cifră la care viitorul aeroport Brașov – Ghimbav ar urma să ajungă abia în anul 5 de funcționare, conform studiilor făcute până acum.

Putem avea dezbaterea despre cât de mare ar trebui să fie terminalul aeroportului de la Brașov, dar ceea ce este cel mai important este să fie gata cât mai repede. Fiecare zi care trece fără Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav este una pierdută și acesta este motivul pentru care trebuie să ne uităm și la modelele de bună practică”, a încheiat deputatul Tudor Benga.

12 februarie 2019
Uniunea Salvaţi România – filiala judeţeană Braşov

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *