Contracte de management pentru Maternitate și Spitalul de Boli Infecțioase

Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, a semnat astăzi contractul de management cu managerul Spitalului Clinic de Boli Infecțioase Brașov, dr. Ramona-Delia Ionescu, respectiv cu managerul Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Dr. A.I. Sbârcea” Brașov, dr. Mircea Gabriel Preda, în urma propunerilor transmise de consiliile de administrație ale celor două spitale, după încheierea procedurilor de desemnare prin concurs a ocupanților acestor funcții.

Contractele de management au o durată de patru ani, iar evaluarea activității managerilor va fi realizată anual de către o comisie aprobată prin dispoziție a președintelui CJ Brașov.

„Obiectivul cel mai important al acestui mandat de manager îl reprezintă adaptarea structurii organizatorice și a ofertei de servicii de sănătate  din cadrul Spitalului Clinic de Boli Infecțioase la Strategia Națională de Sănătate și la nevoile populației județului, așa cum au fost identificate în proiectul RESPIR Bv al Universității Transilvania. În acest sens, îmi propun reducerea numărului de paturi de spitalizare continuă – îngrijiri de tip acut și crearea unui compartiment cu 10 paturi pentru spitalizare continuă – îngrijiri de tip cronic, în care pacienții vârstnici care nu au condiții pentru a-și finaliza tratamentul antibiotic intravenos la domiciliu să poată fi spitalizați până la vindecare. Pentru a veni în întâmpinare nevoilor pacienților care necesită tratament antibiotic intravenos de lungă durată, dar care, după stabilizare, au suportul familiei, doresc să înființez o structură de îngrijiri medicale la domiciliu, pentru administrarea antibioticelor atât timp cât este necesar, scăzând astfel durata de spitalizare. O altă noutate sper să poată fi implementată și la noi: telemedicina. Aceasta va putea conecta în timp util medici din centrele de permanență din județ cu medicii din Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Brașov, oferind pacienților consultații în timp real, fără deplasarea pacientului la camera de gardă a spitalului. Teleexpertiza va fi si ea posibilă, echipe medicale din țară și străinatate conectându-se în vederea rezolvării cazurilor complexe. Infrastructura deficitară a spitalului îngreunează procesul de obținere a autorizației sanitare de funcționare, a autorizației ISU și a acreditării spitalului. Sperăm să rezolvăm și această problemă cât de curând, prin implicarea Consiliului Județean Brașov. Un Studiu de fezabilitate va arăta dacă o nouă clădire pentru relocarea secției de pediatrie reprezintă un proiect viabil și sustenabil de către CJ Brașov”, a menționat manager dr. Ramona-Delia Ionescu.

„Îmi doresc ca la finalul mandatului meu Maternitatea să fie primul spital din Brașov modernizat în întregime, colegii mei – și aici mă refer la tot personalul, nu numai la medici –, să fie mândri și să se simtă bine că lucrează în această instituție, iar pacientele să aibă un grad de satisfacție cât mai apropiat de sută la sută. În perioada imediat următoare, în afară de modernizarea corpului nou al Maternității îmi propun să diversificăm gama de investigații medicale, să avem o gamă completă și pe partea imagistică, și pe partea de laborator, și – foarte important – să avem o modificare în comportament, astfel încât să fim orientați în primul rând spre satisfacția pacientelor”, a spus managerul Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Dr. A.I. Sbârcea”, dr. Mircea Gabriel Preda.

 

Procedura de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager s-a încheiat la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Brașov, unde manager este economist Monica Săbăduși, și la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Brașov, unde numirea în funcție a managerului, dr. Dan Moraru, se va face începând cu data de 19 aprilie. În cazul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov, procedura este în curs de desfășurare, iar la Spitalul Clinic de Neurologie și Psihiatrie este momentan suspendată, până la momentul pronunțării instanței de judecată.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: