O companie din Turcia vrea să investească în aeroportul Ghimbav. Ce sumă pune la bătaie?

Fosta si actuala conducere a Consiliului Judetean Brasov a refuzat mai multe oferte venite pentru Aeroportul Ghimbav-Brasov din partea unor investitori straini.Una dintre firmele care au vrut sa investeasca in aeroport este din Turcia, mai exact, compania Terminal Group Of Companies.

In anul 2015, firma a trimis la Consiliul Judetean Brasov o scrisoare de intentie in care prezinta pe larg motivele pentru care sunt interesati de aeroport, dar si lucrarile care le-ar putea efectua. In scrisoare se arata faptul ca turcii erau dispusi ca, pe langa investitiile ce urmau sa le realizeze, sa ramburseze Consiliului Judetean sumele de bani deja cheltuite.

In ce ar fi investit banii compania?

In primul rand, turcii isi doreau construirea unui aeroport modern, cu o pista de 3000 sau 3300 m, platforme pentru garare avioane, acces taxi-22.000mp, iluminat piste, sistem drenaj, terminal pasageri de 11.000mp (magazine, duty free, birouri inchirieri masini, ATM, zona mama si copilul, carantina, birou securitate, birou turism, zona mancare si bauturi, magazine de suveniruri, zona CIP si VIP, etc), terminal cargo-3500mp, turn de control, statie alimentare, heliport, terminal general de aviatie, statie de salvare si pompieri interna, parcare, etc.

Mai mult decat atat, compania turceasca ar fi fost interesata si de alte proiecte cum ar fi: tren rapid, constructie cai ferate, constructie drumuri, centre logistica, hoteluri. Terminal Group Of Companies era dispusa sa ofere o finantare de 500.000.000 USD, cu garantie de stat.

Ultima oferta a turcilor a fost facuta la sfarsitul anului trecut, pe 27 decembrie 2016. De aceasta data, reprezentantii Terminal Group Of Companies au precizat ca sunt dispusi sa investeasca 60 milioane de Euro pentru finalizarea constructiei aeroportului Ghimbav-Brasov. Aeroportul ar fi operational in doi ani de la semnarea contractului. Investitorii turci ar oferi si o garantie bancara pentru lucrarile efectuate.

Ce spun reprezentantii Consiliului Judetean Brasov?

„In prezent facem un studiu de fundamentare. In functie de rezultatele acestuia, vom lua deciziile care se impun. Speram ca in cateva luni sa avem rezultatele. Sunt multe firme interesate sa investeasca in aeroportul Ghimbav-Brasov, important este sa fie facut totul legal„, a explicat Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov.

Scrisoare de intentie pentru aeroportul International Brasoc si introducere a Terminal Group Of Companies, Turcia-Istanbul-27 decembrie 2016

„Dorim sa va multumim pentru ospitalitatea aratata in cadrul intalnirii care a avut loc la Consiliul Judetean Brasov.

Doresc cu aceasta ocazie sa fac o prezentare a Terminal Group Of Companies, un grup de constructii si contractari din Turcia, care se dezvolta rapid, si sa exprim intentia de a construi Aeroportul International Brasov.

Compania noastra a realizat mai mult de 100 de proiecte de constructie in ultimii 50 de ani cu o valoare de pesre 1,4 miliarde Dolari. Activitatile Terminal Group Of Companies sunt diversificate in cinci divizii majore: constructii, operatiuni aeroport, operatiuni port, distributie gaze naturale si energie, dezvoltare imobiliara.

Terminal Construction&Trade INC a fost infiintata in 2011 si a realizat de curand Sanliurfa GAP International Airport, partener al T&T Airport Operations Ltd, care este concesionarul ERCAN Airport in Cipru de Nord. Noua cladire a Facultatii de Inginerie Civila din cadrul Universitatii Tehnice din Istanbul, este preluata de Terminal Construction&Trade INC cu termen de finalizare la mijlocului anului 2017.

TT Airport Operations Ltd este infiintata in 2012 si T&T este concesionarul aeroportului ERCAN din Cipru de Nord. T&T manageriaza 3,5 milioane pasageri si genereaza 70 milioane USD anual. Contractul de concesiune include constructia unei piste noi de 3500 m, un terminal pentru pasageri de 151.000 metri patrati. Investitia este de aproximativ 250 milioane de Euro.

Serviciile oferite de Terminal INC sunt constructia si operarea:

cladiri terminal pasageri, piste, turnuri de control, cai acces taxi, cladiri terminal cargo, platforme gasrare aeronave, hangare aeronave, sisteme de iluminare, zone stocare, carburant, statii alimentare, surse de energie, adapost aeronave de lupta, sisteme de alerta si lupta, sisteme radar si instalatii.

La intalnirea din 21 decembrie am inteles ca sunt inca confuzii privind procesul de licitare/constructie. As dori sa va ofer cateva informatii privind acest proces care sa va ajute la clarificarea acestui aspect:

a)Consiliul Judetean poate deschide o licitatie de concesiune pentru o anumita perioada in conditiile existentei pistei si investitorii/licitatorii vor acoperi costurile pentru investitia ramasa. Puteti economisi din buget si folosi fondurile pentru alte investitii urgente ale judetului.

b)Consiliul Judetean poate acoperi costurile pentru finalizarea pistei si infrastructurii, iar investitorii pot acoperi costurile pentru terminalul de pasageri si serviciile auxiliare operationale pentru o anumita perioada.

c)Consiliul Judetean poate deschide o licitatie pe baza PPP si sa primeasca parte din venit de la investitor.

d)Consiliul Judeteanpoate deschide o licitatie de concesiune si sa primeasca parte din venit de la investitori.

As dori sa reinoiesc intentia noastra de a ne alatura oricarei dintre metodele prezentate mai sus.

Terminal Group este pregatita tehnic si financiar sa investeasca aproximativ 60 de milioane de Euro din surse proprii, sa finalizeze constructia in termen de doi ani si sa operationalizeze aeroportul pe baza de concesiune. Daca se accepta oferta suntem pregatiti sa oferim Consiliului Judetean garantie bancara pentru lucrarile de executie.

Suntem increzatori ca toate informatiile sunt folositoare pentru a considera Terminal un investitor favorabil pe lista dumneavoastra ca potential contractant/partener.

Asteptam cu nerabdare raspunsurile si invitatia dumneavoastra favorabila

Cu respect, Cenk Coskun, vice-presedinte

O scrisoare de intentie a fost transmisa autoritatilor judetene si in data de 5 iunie 2015

Ce scria in scrisoarea de intentie trimisa Consiliului Judetean Brasov?

In atentia dl. Claudiu Coman si dl. Mihai Vestea

Cu referire la Aeroportul Brasov

In primul rand dorim sa va multumim pentru ca ati raspuns invitatiei noastre. Ca urmare a intalnirii avute saptamana trecuta, intre 28 si 30 iunie 2015, dorim sa reafirmam dorinta noastra de a ne implica in proiectul mentionat mai sus, numai respectand si trecand prin toate procedurile legale cerute de legile si reglementarile in vigoare din tara dumneavoastra. In acelasi timp dorim sa va informam ca am luat aceasta decizie dupa o lunga perioada de timp si o analiza detaliata in ce priveste oportunitatea acestei investitii. Cand am luat aceasta decizie am avut in vedere urmatoarele aspecte:

-Brasov este una dintre cele mai bune locaitii din Romania, atat pentru un aeroport regional cat si pentru unul international, beneficiind de dezvoltarea continua si activitatea turistica pe tot timpul anului.

-Infrastructura sporturilor de iarna a cunoscut o dezvoltare majora in ultimii ani.

-Activitatile economice si sportive viitoare desppre care ati vorbit in timpul intalnirii noastre ne determina sa anticipam noi si importante oportunitati de dezvoltare.

-O zona adiacenta promitatoare pe o raza de 50 km incluzand statiunile de iarna: Predeal, Azuga, Busteni, Sinaia.

Viziunea noastra asupra acestui proiect ia in considerare un raport bun calitate/pret pentru a garanta o eficienta ridicata a unui aeroport low cost modern care sa satisfaca toate cerintele si necesitatile. Implicarea noastra in acest proiect 100% la cheie consta in participarea integrata totala dupa cum urmeaza:

-finantare 100% pentru a acoperi intregul proiect sau ce a mai ramas din proiect. Dorim sa subliniem ca suntem pregatiti sa va rambursam sumele pe care deja le-ati cheltuit pentru anumite lucruari dupa efectuarea unui raport de verificare.

-proiect complet care sa respecte reglementarile si recomandarile CAO si UE

-constructia responsabila/eficienta evitand pe cat posibil pierderea/micsorarea de fonduri si folosind solutii tehnice moderne.

-activitati operationale profesionale care sa permita:

a)cresterea continua a traficului de pasageri

b)dezvoltarea modulara

c)cresterea continua a profitului spre beneficiul ambelor parti. Intr-un document separat va trimitem un material detaliat privind conceptul de management si operatiuni pentru a raspunde cerintel dl. Vestea facuta la Istanbul.

Mai jos este descrierea noastra a unui aeroport modern:

-pista -3000 m sau 3300 m(45m+2*7,5 mts)

-platforme(garare avioane) acces taxi 22.000 mp

-iluminat piste CAT II/ sistem de drenaj

-terminal pasageri 11000 mp(magazine, duty free, birouri inchirieri masini, ATM, mama si copilul, carantina, birou securitate, birou turism, zona mancare si bauturi, magazine suveniruri, magazine de suveniruri, zona CIP si VIP, etc)

-terminal cargo 3500 mp

-turn de control, ILS, DEM, VOR

-statie alimentare

-heliport

-terminal general de aviatie

-ARFF-statie de salvare si pompieri interna

-parcare, etc

Dupa cum v-am comunicat suntem pregatiti sa implementam si sa realizam acest proiect.. Dupa mai multe incercari nereusite, credem cu tarie ca acum este momentul potrivit pentru a face demersurile necesare pentru implementarea acestui proiect vital atat pentru zona Brasov cat si pentru Romania. Aditional va informam ca suntem interesati da ne implicam si in alte proiecte cum ar fi: tren rapid, constructie cai ferate, constructie drumuri, centre legistica, hoteluri. Avem posibilitatea de a oferi o finantare de 500.000.000 USD cu garantie de stat.Cu speranta ca toate cele mai sus au clarificat conceptul nostru privind aeroportul Brasov va stam la dispozitie pentru mai multe detalii astfel incat toate problemele sa fie clarificate la timp.

Leave a Reply

%d bloggers like this: