Smiley face

Ce spun reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Brasov despre solicitarile celor de la USR legate de separatoarele de pe DN1

În cursul lunii AUGUST la DRDP Brașov au fost trimise două solicitări (cu conținut asemănător) referitoare la situația separatoarelor de sens de pe DN1, dintre localitățile Ghimbav și Codlea, pe baza legii 544/2001, înregistrate la DRDP Brașov cu Nr. 12308/08.08.2018 respectiv cu Nr. 12612/20.08.2018.

Solicitările conțineau întrebări legate de motivele și costurile stâlpișorilor de semnalizare care au fost montați pe DN 1, între Codlea si Ghimbav la km. 178+150, în dreptul intersecției cu drumul pietruit care duce la balastiera de pe râul Bârsa și ce măsuri s-au luat după ce acești stâlpi au dispărut. De asemenea se solicitau termene exacte legate de montarea unor separatoare de beton pe acest tronson respectiv motivele pentru care aceste separatoare întârzie să fie montate, valoarea separatoarelor de sens din beton și date despre alte proiecte ce privesc siguranța circulației de pe teritoriul județului Brașov.

La cele două solicitări DRDP Brașov a răspuns (în termenul legal) prin adresele Nr. 58/268/21.08.2018 respectiv Nr. 58/269/22.08.2018 cu următorul conținut:

 

Stimate Domn,

 

În urma solicitării transmise de dvs. referitoare la montarea unor separatoare de sens pe DN1 între Ghimbav și Codlea, în baza prevederilor Legii 544/2001, vă comunicăm următoarele precizări:

  • Pentru creșterea gradului de siguranța rutiera și pentru evitarea coliziunilor frontale pe  drumurile naționale prevăzute cu trei și/sau patru benzi de circulație, CNAIR împreuna cu Inspectoratul General de Politii Rutiere a demarat un program de eliminare a punctelor negre (zone în care se întâmpla frecvent accidente). Astfel în cazul S.D.N. Brașov s-a hotărât  montarea de parapet de siguranța tip New Jersey din beton în următoarele puncte: DN 11  intre  6+000 si km. 10+000 (între intersecția cu ocolitoarea Brașov și localitatea Hărman); Varianta  Ocolitoare a Municipiului Brașov intre km. 0+600 si 2+300; DN 1 intre  km. 1 km. 185+700 si km. 186+080 (zona Dealul Câinelui, la ieșirea din Codlea spre Făgăraș).

În cadrul acestui program național a apărut și solicitarea de a se monta parapet din beton si pe DN1, tot tronsonul dintre localitățile Ghimbav si Codlea. Pentru evitarea producerii unor  evenimente rutiere cu urmări grave și foarte grave, în avans față de montarea de parapet din beton pe DN1 la km. 178+150, în dreptul intersecției cu drumul pietruit care duce la balastiera de pe râului Bârsa, conducerea S.D.N. Brașov, împreuna cu Serviciului Politiei Rutiere din cadrul  I.P.J. Brașov au decis montarea parapetului din material plastic în zona în care utilizatorii balastierei efectuau (ilegal) viraj la stânga din DN 1 si spre DN 1.

  • Lucrarea în sine a presupus montarea pe zona axiala a 55 buc. stâlpișori de dirijare cu talpa și a 2 buc. parapet din material  plastic tip  New Jersey:

55 buc. stâlpișori x 24,00 lei / buc = 360 lei

12 buc. parapet x 137,00 lei / buc = 1.644 lei

                                    TOTAL = 2.004 lei fără T.V.A.,

lucrarea a fost executată în regie proprie cu angajații S.D.N. Brașov

  • Montarea a avut loc în data de 13.07.2018 conform Jurnalului de activitate zilnica  întocmit  de șeful  districtului  Valea  Homorod;

În  timpul  reviziei  de sector  din  dimineața zilei de 19.07.2018, șeful  distinctului  Valea  Homorod constată distrugerea elementelor de siguranța rutiera menționate  mai  sus, pentru  care întocmește Procesul verbal  nr. 07/19.07.2018;

 

Șeful  de  district  se  deplasează  la  Politia  Municipiului  Codlea  și  împreuna  cu  angajații  Serviciului  Rutier  descoperă ca in perioada scursa de la montarea elementelor de  siguranța  rutiera  menționate si pana la descoperirea  distrugerii lor nu a fost înregistrat in zona  niciun  eveniment  rutier, astfel  încât se considera distrugere cu autor necunoscut;

  • În ceea ce privește montarea separatoarelor permanente din beton va precizam ca la nivelul CNAIR este in curs o procedura de achiziție publica pentru cumpărarea și montarea acestor elemente de siguranța rutiera însă nu vă putem preciza o dată exactă pentru terminarea acesteia pentru că se poate modifica din cauza contestațiilor. Tot din acest motiv ne este greu să vă precizăm prețul exact al unui parapet de beton pentru că există diferite tipuri și lungimi iar forma si prețul lor final se va stabili doar după încheierea procedurii de achiziție.
  • La nivelul județului Brașov DRDP Brașov urmează să monteze separatoare de sens din beton pe DN1 pe o lungime totală de 8512 m (incluzând tronsonul Ghimbav – Codlea și toate zonele cu 3 sau 4 benzi) respectiv pe DN13 pe o lungime totala de 7548 ml (toate zonele cu 3 sau 4 benzi). Toate aceste proiecte fac obiectul procedurii de achiziție de care v-am amintit mai sus.

 

Unul dintre petiționari a revenit cu o reclamație administrativă a doua zi după primirea răspunsului care a fost înregistrată la DRDP Brașov cu Nr. 12943/23.08.2018 în care se cereau mai multe date legate de termenele precise pentru montarea separatoarelor de beton, valoarea lor de inventar și motivele pentru care nu există un stoc de separatoare din beton la nivelul DRDP Brașov. Soluționarea acestei reclamații este în curs la nivelul DRDP Brașov fiind în termenul legal prevăzut de Legea 544/2001.

Vă putem preciza însă că aceste tronsoane au fost introduse în noul acord cadru care privește “Achiziția, transportul și montajul/realizarea parapetelor din beton, Lot 1-6„ care a fost lansat de CNAIR prin SEAP cu nr. 181667 din 22.12.2017. După un lung șir de contestații și cereri de clarificări din partea firmelor interesate, în acest moment atribuirea acestui contract se afla în deliberare la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.). Termenele de finalizare a procedurii pot varia intre 2 săptămâni (în cazul în care contestația va fi respinsă) sau 2 luni (în cazul în care contestația va fi admisa). Chiar și după aceste termene, pârțile interesate pot apela la justiție pentru clarificarea nemulțumirilor, ceea ce poate prelungi atribuirea contractului  cu câteva luni poate chiar și un an.

În legătură cu lipsa semnalizării și gropile semnalate pe DN1, pe raza localității Ghimbav vă precizăm următoarele:

Pe raza acestei localități au fost executate reparații pe suprafețe întinse încă din această primăvară. Deficiențe mai sunt la capacele de canalizare repararea lor însă intra în sarcina proprietarilor de rețele.

În ceea ce privește marcajele rutiere, în aceasta perioadă la nivelul județului Brașov este în plină desfășurare o campanie pentru refacerea marcajelor axiale și de delimitare de cale respectiv pe DN13, DN11, DN1, DN73A si DN1A, urmând ca în perioada imediat următoare să se refacă și marcajele de la trecerile de pietoni.

foto arhiva

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: