Smiley face

Brașovul, un oraș foarte poluat. Fără suprafețe verzi, fără transport în comun electric, dar cu mulți dezvoltatori imobiliari și multe interese

Brasovul a devenit un oras foarte poluat unde suprafetele verzi sunt din ce in ce mai putine, iar numarul autoturismelor din ce in ce mai mare. Alaturi de Bucuresti si Iasi, Brasovul se numara in primele 3 cele mai poluate orase din Romania. S-a ajuns la acest loc trist si din cauza nepasarii autoritatilor locale care nu au facut nimic concret pentru a diminua poluarea.

Astfel, in loc sa achizitioneze autobuze electrice si troleibuze pentru transportul in comun, primarul George Scripcaru si alti alesi locali au preferat tot  combustibilul care polueaza. In prezent, parcul auto al RATBV este destul de invechit, drept dovada ca in urma cu 2 ani (iarna) aproape jumatate dintre autobuzele municipalitatii aveau probleme tehnice. Poate ca ar fi timpul ca alesii locali actuali sau cei care vor veni sa se bazeze pe tramvaie si troleibuze, sau tren de suprafata, nu pe harburi si autobuze pe motorina.

Betoane in loc de spatii verzi

Brasovul nu sta bine nici macar la capitolul spatii verzi. In loc sa creasca suprafata de spatii verzi, aceasta este diminuata din cauza noilor constructii de imobile care nu respecta legea. Astfel, s-au ridicat blocuri dupa blocuri, dar nimeni nu s-a gandit si la suprafata de spatii verzi, la locuri de joaca pentru copii.   Nici dezvoltatorii imobiliari nu sunt controlati asa cum ar trebui. Ce face arhitectul sef al Primariei Brasov? Ce fac angajatii de la urbanism? De ce nu se respecta regimul inaltimii la multe dintre constructii sau suprafata de spatii verzi? Poate ca ar trebui sa prezinte angajatii Primariei Brasov si o statistica cu dezvoltatorii prinsi ca nu respecta legea si masurile luate impotriva lor, bineinteles, daca acestea exista…

Stații electrice la care nu se pot încărca mașini din cauza nepăsării administrației locale

De asemenea, in Brasov sunt cateva statii de incarcat masini electrice. Una se afla chiar in fata Primariei Brasov, langa locurile de parcare. Numai ca, desi exista, nu se poate ajunge la statie pentru ca locurile de parcare sunt tot timpul ocupate, fiind centrul orasului. Ar insemna ca un proprietar de masina electrica sa stea cu orele sa incurce traficul rutier si sa astepte ore pana va pleca o masina parcata in dreptul statiei electrice. Cu alte cuvinte, proiecte facute de mantuiala, fara logica. Insa, desi tot am scris de cativa ani, municipalitatea nu a fost in stare sa rezolve problema care este simpla. Poate fi amenajat un loc special rezervat pentru masinile electrice si totul ar fi rezolvat.

Copaci tot mai puțini

În loc sa fie plantati copaci tot mai multi, scade destul de mult si numarul celor existenti pentru ca cei care ar trebui sa vegheze la respectarea legii dorm adanc. Din acest motiv s-a ajuns ca dealuri intregi sa fie rase cu boldozerul, asa cum s-a intamplat in Schei. De asemenea, si in Poiana Brasov tot ce inseamna natura se distruge incet, dar sigur. In ziare sunt zeci de anunturi cu vanzari terenuri in care apare si precizarea ca se poate taia toata PADUREA…Mai exact, hectare intregi cu copaci vor zbura intr-o clipa pentru ca cineva a aprobat aceasta distrugere a mediului inconjurator. Oare institutiile abilitate ce spun? Cine le-a dat autorizatii sa ”culce” la pamant hectare de padure?

 

România a fost acționată în judecată de Comisia Europeană pentru poluare.

În România, 23.000 de morti premature sunt cauzare de poluare in Romania. Masinile diesel sunt principalele furnizoare de poluare.Pentru copii poluare este un adevarat dezastru, avand in vedere ca cei mici sunt mai aproape de sol. Romania se transforma in cimitirul de masini ale Europei. In acest timp, suprafata de spatiu verde scade pe zi ce trece, fara ca autoritatile sa faca ceva in acest sens.

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: