Bani europeni frecați aiurea la Brașov. Milioane de lei investiți într-un sistem inteligent care dă rateuri

În urmă cu 4 ani, administrația locală din Brașov se lăuda cu un management informatizat al sistemului de transport în comun. Anii au trecut, banii s-au dus, proiectul a fost implementat, dar stă prost la capitolul funcționare. Pentru 23 de milioane de lei, UTI SA în asociere cu RADCOM trebuia să pună la punct tot proiectul, printre care se numără și montarea unor panouri cu afișaj electronic, prin care călătorii chipurile să fie anunțați câte minute mai au de așteptat până vin mijloacele de transport în comun. Numai că, totul a fost o mare țeapă pentru brașoveni. S-a constatat că panourile respective dau rateuri, funcționează de multe ori ”în reluare„. Ba nu afișează corect, ba deloc, ba programul nu este respectat și tot așa. În concluzie, nu te poți baza pe ele. Însă banii s-au dus…

Nici cu ”sistemul de prioritizare autovehicule transport public în intersecțiile semaforizate, centru de comandă și dispecerat modern” nu s-a rupt gura târgului. Care sistem de prioritizare ? Toți brașoveni pot susține că nu s-a schimbat nimic…Dispeceratul o fi modern, dar cu ce ajută? Poate va explica brașovenilor primarul sau alți indivizi care de ani buni iau decizii în numele comunității.

 

Cireașa de pe tort însă o reprezintă un alt contract cu o altă firmă membră a grupului UTI.

Potrivit presei locale, RATBV a mai pus la bătaie aproximativ 50.000 de euro pentru ”mentenanță„. Firma ar trebuie să vegheze la buna funcționare a sistemului de informatizare. Oare toate aceste contracte le verifică cineva? Cum de se implementează un proiect, de dau milioane de lei, dar sistemului nu funcționează cum trebuie? Ce a făcut Primăria Brașov în acest sens?

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: