Alianța Vestului: Timişoara, Cluj, Arad şi Oradea. Brașovul s-a ”unit”cu București și Constanța

Patru primari din Romania au semnat sambata, la Timisoara, actele oficiale de infiintare a Aliantei Vestului. Este vorba despre Emil Boc, Nicolae Robu, Gheorghe Falca si Ilie Bolojan, primari ce conduc 4 orase dezvoltate din Romania, mult peste Brasov sau alte orase de dimensiuni asemanatoare. Alianta a fost constituita cu scopul atragerii de fonduri europene pentru dezvoltarea economica a zonei de vest. Mai exact, se va forma o Asociatie de Dezvoltare Interregionala care va atrage fonduri europene. Cei patru primari si-au asumat si cateva obiective dupa cum urmeaza: imbunatatirea radicala a mobilitatii intre cele patru oraşe; accelerarea implementarii proiectului autostrada Transilvania; sustinerea si urgentarea proiectului Via Carpathia; sustinerea si urgentarea proiectului Autostrada Timisoara- Belgrad; dezvoltarea unei conexiuni de trenuri de mare viteza intre cele patru orase; dezvoltarea unei retele de transport public inter regional si intraregional; cresterea mobilitatii ecologice in zona metropolitana prin proiecte de tip tren, tramvai, troleibuz, autobuz electric, metrou metropolitan, etc.

Precizam ca edilii din Timisoara si Cluj au derulat proiecte importante in ce priveste transportul local, fiind in proiect si construirea unei linii de metrou.

Daca cele 4 orase s-au dezvoltat considerabil, avand mijloace de transport in comun ecologice, platforme de colectare selectiva a gunoiului, stadioane, aeroporturi, o strategie clara privind reducerea poluarii, la Brasov, primarul George Scripcaru a facut o alianta cu Bucuresti si Constanta, in primul rand pe segmentul turistic.

Insa, daca la Bucuresti lucrurile s-au mai miscat, la Brasov de cativa ani totul stagneaza. Sunt in derulare doar proiecte mici, nesemnificative. Astfel, pe strazi circula aceleasi autobuze vechi poluante, nu exista tramvaie, nu exista troleibuze noi, nu exista arena sportiva, aeroport, orasul este pe locul 3 la poluare, se construieste haotic pentru ca Primaria nu intervine si nu ia masuri concrete de a stopa constructiile care nu respecta regimul inaltimii sau care nu respecta autorizatiile eliberate. S-a ajuns in asa fel incat dealurile din Schei au fost rase cu buldozerele. Din acest motiv, cand ploua, malul galben este adus pana pe strazile din centrul orasului.

Nici la capitolul parcuri nu sta bine municipiul. Sunt cateva parcuri imbatranite, cu spatii verzi lasate de izbeliste, fara o creionare clara a suprafetei verzi. Este si cazul parcului din Centrul Civic care arata ca un parc dintr-o comuna, desi vorbim despre centrul orasului.

O alta pata neagra a Brasovului este reprezentata de o parte buna a taximetristilor care nu respecta nicio norma a bunului simt si nicio lege. Nu accepta cursa daca nu le convine distanta sau daca nu li se ofera un anumit pret. Nu pornesc aparatele de taxat, nu ofera bon fiscal, fumeaza in masini, vorbesc urat.

Primaria Brasov are posibilitatea retragerii licentei de transport in cazul firmelor cu probleme. Au fost retineri, verificari, audieri, dar la primarie nu s-a auzit nimic de neregulile din zona taximetriei, astfel ca cei cinstiti sufera din cauza teparilor care fac evaziune fiscala.

 

 

Un comentariu la „Alianța Vestului: Timişoara, Cluj, Arad şi Oradea. Brașovul s-a ”unit”cu București și Constanța

  • 10 decembrie 2018 la 14:08
    Permalink

    Brasov: Uneste-te cu Alianta Vestului nu cu orasele penalilor din PSD!!!
    Sau primarului ii este rusine fiindca a fost chemat la intrebari la DNA?
    Nu trebuie neaparat sa rupi alianta cu Constanta si Bucuresti… (asa cred)
    Clujul vrea sa isi faca metrou!!!
    Brasovul vrea aeroport insa acum sta la colt in cocina oraselor PSD!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: