6 intersecţii importante din Brașov propuse spre reamenajare

Marţi, 5 iunie, a fost publicat anunţul de participare (cu nr. CN 1000971) privind ,,Studii de fezabilitate pentru amenajarea unui număr de 6 loturi, intersecţii de străzi.

,,Am postat pe SICAP anunţul de licitaţie privind elaborarea studiilor de fezabilitate pentru 5 intersecţii din Braşov şi una din Poiana Braşov, mai exact în zona parcării multietajate din Poiana de Jos. Este vorba de intersecţii unde se constată blocaje în trafic frecvente, cum este intersecţia Calea Bucureşti-Zizinului-Toamnei sau Lungă-Stadionului-calea ferată-Calea Făgăraşului, fie trebuie identificate soluţii pentru a asigura un trafic fluent pe toate direcţiile de mers, cum ar fi, de exemplu, str. Carpaţilor-str. Zorilor, unde accesul spre strada Zorilor dinspre strada Carpaţilor, în direcţia de mers spre Poienelor, este foarte dificil. Sper ca cei care vor realiza aceste studii să găsească cele mai bune soluţii, mai ales că, în cazul a trei dintre aceste intersecţii, vor trebui să prezinte şi o variantă care să includă un pasaj subteran“, a precizat viceprimarul Laszlo Barabas.

 

Valoarea totală estimată pentru cele 6 loturi, fără TVA, este de 226.890,76 lei, exclusiv TVA, detaliată dupa cum urmează:

  • Lotul 1, Întocmire SF pentru reconfigurarea intersecției Calea București,  strada Toamnei,  strada Zizin, B-dul 15 Noiembrie – 420,17 lei,
  • Lotul 2, Întocmire SF pentru reamenajarea intersecției strada De Mijloc – Cartier Bartolomeu – 016,81 lei,
  • Lotul 3, Întocmire SF pentru reamenajarea intersecției str. Lungă – Cartier Bartolomeu- 016,81 lei,
  • Lotul 4, Întocmire SF pentru reamenajarea intersecției B-dul Muncii cu strada Carpaților – 571,43 lei,
  • Lotul 5, Întocmire SF pentru reamenajarea intersecției străzilor Zorilor și Carpaților – 932,77 lei,
  • Lotul 6, Întocmire SF pentru reamenajarea intersecției străzilor Stejerişului, Poiana Soarelui şi Doinaşului (zona parcării multietajate din Poiana Braşov) – 932,77 lei.

 

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 13.07.2018, ora 15.00.

Durata elaborării fiecărui studiu de fezabilitate în parte este de 3 luni.

Tipul procedurii: licitaţie deschisă

Criteriul de atribuire pentru fiecare lot în parte: preţul cel mai mic. Ofertele se vor depune pentru fiecare lot în parte.

 

Sorin Toarcea

Purtător de cuvânt al Primăriei Braşov

 

Detalii Teme de proiectare

 

  • SF pentru reconfigurarea intersecției Calea București, strada Toamnei, strada Zizin, B-dul 15 Noiembrie:

Specificații tehnice

Pentru reconfigurarea intersecției din temă, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– studierea oportunității/posibilității execuției unui pasaj subteran pe direcția unei artere cu trafic auto maxim.

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului pasajului subteran în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că toate arterele intersecției sunt tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, reconfigurarea trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

 

  • SF pentru reamenajarea intersecției strada De Mijloc – Cartier Bartolomeu

Specificații tehnice

Pentru reconfigurarea intersecției din temă, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– studierea oportunității/posibilității execuției unui pasaj subteran pe direcția unei artere cu trafic auto maxim.

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului pasajului subteran în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că toate arterele intersecției sunt tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, reconfigurarea trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

 

  • SF pentru reamenajarea intersecției str. Lungă – Cartier Bartolomeu

Specificații tehnice

Pentru reconfigurarea intersecției din temă, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– studierea oportunității/posibilității execuției unui pasaj subteran pe direcția unei artere cu trafic auto maxim.

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului pasajului subteran în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că toate arterele intersecției sunt tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, reconfigurarea trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

 

  • SF pentru reamenajarea intersecției B-dul Muncii cu strada Carpaților

Specificații tehnice

Pentru realizarea sensului giratoriu propus, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului giratoriu în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că străzile principale ale intersecției sunt artere tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, benzile de circulație trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– în cazul amenajării unei girații, insula de girație poate avea formă circulară sau ovală, delimitată de borduri care vor încadra o zonă verde interioară.

– după caz, vor fi prevăzute și insule separatoare de sens, la intrările în giratoriu.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

 

  • SF pentru reamenajarea intersecției străzilor Zorilor și Carpaților

Specificații tehnice

Pentru realizarea sensului giratoriu propus, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului giratoriu în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că străzile principale ale intersecției sunt artere tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, benzile de circulație trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– în cazul amenajării unei girații, insula de girație poate avea formă circulară sau ovală, delimitată de borduri care vor încadra o zonă verde interioară.

– după caz, vor fi prevăzute și insule separatoare de sens, la intrările în giratoriu.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

 

 

  • SF pentru reamenajarea intersecției străzilor Stejerişului, Poiana Soarelui şi Doinaşului

Specificații tehnice

Pentru reamenajarea intersecției studiate, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru eventuala încadrare corespunzătoare a unui sens giratoriu în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că strazile Stejerișului și Poiana Soarelui  sunt artere tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, benzile de circulație,  trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

–  în cazul amenajării unei girații, insula de girație poate avea formă circulară sau ovală, delimitată de borduri care vor încadra o zonă verde interioară.

– după caz, vor fi prevăzute și insule separatoare de sens, la intrările în giratoriu.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

 

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: